eprintid: 23221 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 1545 dir: disk0/00/02/32/21 datestamp: 2017-01-10 10:22:53 lastmod: 2017-01-10 10:22:53 status_changed: 2017-01-10 10:22:53 type: article metadata_visibility: show title: Мовні та освітні маркери в процесах національної ідентифікації в ХІХ ст. (на прикладі польських та єврейських громад Правобережжя) language: ukraine abstract: У статті детально висвітлено умови проведення російських освітніх реформ на землях, від’єднаних від Речі Посполитої. Акцентовано, що життя польської громади до 30-х рр. ХІХ ст. було спокійним, діяли окремі положення Литовського статуту, Конституції Королівства Польського,польська мова була головною у спілкуванні, судочинстві, діловодстві та освіті. Важливим фактором для збереження польського мовного простору було те, що державно-бюрократичний апарат західних і південно-західних земель Російської імперії складався переважно з польських дворян, привілейоване становище мали римо-католики, польські освітяни. Висвітлено діяльність польських патріотів А. Чарторийського, Т. Чацького, поляків-просвітників. creators_name: Рудницька, Н. В. ispublished: pub subjects: DJK divisions: sch_hiu full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Intermarum: історія, політика, культура : зб. наук. праць / за ред. В. О. Венгерської. – Житомир number: 2 publisher: ФОП Журавський О. В. pagerange: 40-57 refereed: TRUE citation: Рудницька, Н. В. (2015) Мовні та освітні маркери в процесах національної ідентифікації в ХІХ ст. (на прикладі польських та єврейських громад Правобережжя). Intermarum: історія, політика, культура : зб. наук. праць / за ред. В. О. Венгерської. – Житомир (2). с. 40-57. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/23221/1/selection.pdf