%0 Journal Article %@ 2311-8466 %A Загурська, І. С. %A Никончук, Н. О. %D 2016 %F zu2:23263 %I Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського %J Наука і освіта %K особистісна тривожність, ситуативна тривожність, тренінг, метод «Мозковий штурм», метод «Групова дискусія» %N 5 %P 90-94 %T Тренінг як форма психологічної допомоги у подоланні ситуативної тривожності старшокласників %U http://eprints.zu.edu.ua/23263/ %X У статті розглядається проблема виникнення ситуативної тривожності у старшокласників, пов’язаної з професійним самовизначенням, складанням випускних екзаменів, підготовкою до зовнішнього незалежного оцінювання. Відмічається, що окрім позитивної, мобілізуючої функції, ситуативна тривожність має деструктивний вплив на особистість, що може виражатися в широкому діапазоні проявів: від зниження рівня розумової працездатності до абсолютної невпевненості у власних силах. Саме тому важливо сприяти усвідомленню учнями факторів, які провокують виникнення підвищеного рівня ситуативної тривожності, та засвоєнню ефективних прийомів її зниження. Досягнення поставлених завдань можливе за допомогою просвітницько-розвивального тренінгу.