%0 Journal Article %@ 1728-4236 %A Кулаковський, Т. Ю. %D 2016 %F zu2:23325 %I Житомирський державний технологічний університет %J Вісник ЖДТУ. СЕРІЯ: Економічні науки %K попит на товар; дефіцит товару; економічна теорія; теорія реактивного опору; теорія товару; «раціональна людина»; економічна наука; психологічна наука; ціна; якість; маніпулювання; свобода. %N 3 (77) %P 71-79 %T Вплив дефіциту на поведінку споживача %U http://eprints.zu.edu.ua/23325/ %X Дана стаття присвячена аналізу впливу дефіциту товару на споживацьку поведінку та на особливості сприймання споживчих якостей дефіцитного товару. Розглянуто та піддано критичному аналізу питання впливу дефіциту на поведінку споживача в межах економічної теорії, теорії реактивного опору та теорії товару. Зазначено відмінності в поясненні впливу дефіциту на поведінку в економічній та психологічній науках. Експериментально доведено вплив дефіциту, як ізольованого фактору, на поведінку споживача та вплив дефіциту на сприймання споживчих якостей товару.