%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Біліченко, В. П. %D 2016 %F zu2:23493 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K нотолінійні Ірмолої, музична освіта, церковний спів, восьмигласся, ірмоси %N 4 (86) %P 13-17 %T Церковно-співочі книги Ірмолої як основні навчально-методичні музичні посібники XVII – XVIII століть %U http://eprints.zu.edu.ua/23493/ %X У статті розкривається роль і значення нотолінійних рукописних та друкованих Ірмолоїв в українській богослужбовій церковно-співочій практиці XVII–XVIII століть. Наголошено, що наприкінці XVII – початку XVIII століття поступово формується процес їх уніфікації. Обґрунтовано, що активне розповсюдження та використання Ірмолоїв значно прискорило процес реформації нотної лінійної нотації, становлення й розвитку професіоналізації музичної освіти. Вони закономірно стають основними навчально-методичними музичними посібниками.