eprintid: 23500 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/35/00 datestamp: 2017-01-30 18:40:13 lastmod: 2017-01-30 18:47:31 status_changed: 2017-01-30 18:40:13 type: article metadata_visibility: show title: Нова парадигма розвитку мовлення та навчання читання дітей дошкільної та початкової ланок language: ukraine abstract: У статті на основі міждисциплінарного підходу висвітлена нова парадигма розвитку мовлення та навчання читання дітей дошкільної та початкової ланок. Зроблено висновки, що успіх людини у житті залежить від грамотності, що погіршується, і однією з причин цієї тенденції є фонематична лінгводидактична парадигма сучасної школи. За таких умов виявляється необхідність побудувати цілісну методичну систему навчання дітей грамоті на основі ефективних методів та технологій: глобальний метод, методика раннього навчання грамоті, технологія імовірнісної освіти, педагогічна система раннього розвитку, системно-інформаційний підхід до організації навчально-виховного середовища. Ці методи базуються на психофізіологічних особливостях розвитку дитини, яка на ранніх етапах своєї еволюції сприймає світ цілісно, на рівні правопівкульових механізмів пізнання та освоєння дійсності. keywords: мовні здібності; орфографічна, мовленнєва, соціальна грамотність; фонематична парадигма; концепція функціональної асиметрії півкуль головного мозку; новітні методи навчання дітей читанню. creators_name: Вознюк, О. В. creators_name: Гужанова, Т. С. ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 4 (86) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 46-50 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Шелестова Л. В. Вчимося читати : [навч.-розв. посіб. для дітей 4–6 років] / Л. В. Шелестова. – Частина 1. – К. : Фенікс, 2016. – 272 с. 2. Визель Т. Г. О характере полушарных интеграций / Т. Г. Визель // Асимметрия. – № 3. – 2015. – С. 39–47. 3. Зайцев Н. А. Сенсация? Трудно поверить? / Н. А. Зайцев // Педагогический вестник. – 1994. – № 1. – С. 34–45. 4. Лобок А. Вероятностное образование : екатеринбургский вариант / А. Лобок // Школьные технологии. – 1997. – № 3. – С. 12–24. 5. Тюленев П. В. Читать – раньше, чем ходить. О методах интеллектуального развития ребенка. Практические рекомендации родителям и педагогам / П. В. Тюленев. – М. : "Соратник", 1996. – 186 с. 6. Вознюк О. В. Нова парадигма моделювання та розвитку історико-педагогічного процесу : [монографія] / О. В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014 – 550 с. 7. Вознюк О. В. Фрактально-голограмне моделювання історико-педагогічного процесу / О. В. Вознюк // Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. – Серія : Педагогіка // За заг. ред. Ломаковича A. M., Бенери В. Є. – Кременець : ВЦ КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2015. – Вип. 5. – С. 10–18. citation: Вознюк, О. В., Гужанова, Т. С. (2016) Нова парадигма розвитку мовлення та навчання читання дітей дошкільної та початкової ланок. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (4 (86)). с. 46-50. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/23500/1/11.pdf