%0 Journal Article %@ 2078-1687 %A Журавльова, Л. П. %A Шпак, М. М. %D 2016 %F zu2:23549 %J Педагогічний процес: теорія і практика (серія: психологія) %K емоційний інтелект; емоції; емоційна саморегуляція; емоційний самоконтроль; молодші школярі. %N 3 (54) %P 52-57 %T Саморегуляція в структурі емоційного інтелекту молодших школярів %U http://eprints.zu.edu.ua/23549/ %X Авторами розкрито поняття емоційного інтелекту особистості як психологічного феномену, проаналізовано його структурно-функціональні особливості. Встановлено, що саморегуляція є структурною складовою емоційного інтелекту. Емоційна саморегуляція передбачає здатність управляти своїм емоційним станом, гнучко афективно реагувати на різні життєві події. Ми розглядаємо емоційну саморегуляцію, з од- ного боку, як показник конативного компонента емоційного інтелекту, з іншого, як один із найважливіших психологічних механізмів його розвитку. Доведено, що у молодших школярів розвивається довільність регуляції власним емоційним станом та поведінкою. Обґрунтовано, що емоційна саморегуляція та розвиток емоційного інтелекту загалом забезпечують психологічне благополуччя дитини.