eprintid: 24119 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/41/19 datestamp: 2017-03-27 08:15:17 lastmod: 2017-03-27 08:18:18 status_changed: 2017-03-27 08:15:17 type: article metadata_visibility: show title: A new paradigm of preschool education language: english keywords: the concept of functional asymmetry of human brain; baby and juvenile age; a new paradigm of preschool education; diplasia creators_name: Вознюк, О. В. ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2016 publication: Нові технології навчання number: 89 publisher: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки pagerange: 67-75 refereed: TRUE referencetext: 1. Dewey J. Experience and Nature / J. Dewey. – N. Y., 1958. – 445 р. 2. Erikson Erik Childhood and Society, 2nd ed. / E. Erikson. – N.Y., 1963. – 540 p. 3. Laing R. D. The Voice of Experience / R. D. Laing. – N. Y.: Pantheon, 1982. – 344 р. 4. Mooney Carol Garhart Theories of Childhood: An Introduction to Dewey, Montessori, Erikson, Piaget & Vygotsky. – Redleaf Press, 2000. – 335 р. 5. Murphy M. Contemporary meditation research / M. Murphy, S.Dobovan. – San Francisco, Esalen Institute Press, 1985. – P. 34–40. citation: Вознюк, О. В. (2016) A new paradigm of preschool education. Нові технології навчання (89). с. 67-75. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/24119/1/Voznyuk_%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%88_%D0%B0%D0%BD%D0%B3_2017.pdf