eprintid: 24792 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/47/92 datestamp: 2017-05-31 19:15:51 lastmod: 2017-05-31 19:21:56 status_changed: 2017-05-31 19:15:51 type: article metadata_visibility: show title: Семантичні поля лексем рід, народ, нація, мова у сприйманні студентів нефілологічного ВНЗ на сучасному етапі розвитку мови language: ukraine abstract: У статті йдеться про специфіку сприймання студентами нефілологічного ВНЗ лексем рід, народ, нація, мова на сучасному етапі розвитку мови. Матеріал статті базується на результатах асоціативного експерименту, в якому взяли участь 100 студентів Житомирського національного агроекологічного університету. Автори статті пропонують власне бачення ментального та ґендерного аспектів сприймання молодими людьми слів-стимулів рід, народ, нація, мова. keywords: асоціативний експеримент, асоціативний ряд, семантичне поле, семантичне ядро, лексема, рід, народ, нація, мова, національне самоусвідомлення, ментальність, ґендерні відмінност creators_name: Плечко, А. А. creators_name: Прищепа (Шегеда), О. П. creators_id: laune8@ukr.net creators_id: antonina20102@rambler.ru ispublished: pub subjects: P1 full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 1(85) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 80-87 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Денисевич О. Вільний асоціативний експеримент як засіб дослідження соціального портрету / О. Денисевич // Волинь-Житомирщина. – Житомир, ЖДУ імені Івана Франка, 2010. – Випуск 22. – C. 334– 340. 2. Денисевич О. В. Проблеми дослідження рекламної лексики у мовній картині світу українців / О. В. Денисевич // Мова і культура. – Київ : Київ. нац. ун-т імені Тараса Шевченка, 2011. – № 14. – Т. 2 – С. 189–195. – Режим доступу : https://scholar.google.com.ua/citations. 3. Денисевич О. Емоційність рекламної лексики (на матеріалі вільного асоціативного експерименту) / О. Денисевич, Т. Недашківська // Український інформаційний простір : [науковий журнал]. – К. : КНУКіМ, 2014. – № 2. – С. 270–276. – Режим доступу : https://scholar.google.com.ua/citations. 4. Великий тлумачний словник сучасної української мови / [ред. В. Т. Бусел]. – К. : Ірпінь, ВТФ Перун, 2009. – 1736 с. 5. Жайворонок В. В. Знаки української етнокультури: словник-довідник/ В. В. Жайворонок. – К. : Довіра, 2006. – 704 с. 6. Макарець Ю. С. Концепти РІД, РОДИНА, СІМ'Я в мовній картині світу українців / Ю. С. Макарець, О. М. Сліпчук // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Філологічні науки : [збірник наукових праць]. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2013. – Книга 1. – С.75-78.– Режим доступу : https:// irbis- nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe. citation: Плечко, А. А., Прищепа (Шегеда), О. П. (2017) Семантичні поля лексем рід, народ, нація, мова у сприйманні студентів нефілологічного ВНЗ на сучасному етапі розвитку мови. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (1(85)). с. 80-87. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/24792/1/16.pdf