%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Барно, О. М. %D 2017 %F zu2:25220 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K духовний розвиток особистості, освіта, дух-душа-тіло, індивідуальність, духовний стан %N 2 (88) %P 14-19 %T Людина – основа соціокультурних цінностей суспільства %U http://eprints.zu.edu.ua/25220/ %X У статті окреслено ключові завдання освіти як найважливішого інституту культури. Охарактеризовано педагогіку як гуманітарну науку про виховання людини. Окреслено основні напрямки педагогіки в історичному контексті її розвитку. Здійснено аналіз поняття «духовність», яке автор пов’язує з «вищою частиною людської істоти», з «внутрішнім життям» і «духовною сутністю» людини на відміну від того, що пов’язано з матеріальною, тілесною галуззю людського життя. Духовний розвиток особистості – розвиток, спрямований на індивідуальний прояв у системі мотивів двох фундаментальних потреб – ідеальної потреби пізнання й соціальної потреби жити й діяти для інших.