eprintid: 25237 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/37 datestamp: 2017-09-11 19:08:55 lastmod: 2017-09-11 19:15:46 status_changed: 2017-09-11 19:08:55 type: article metadata_visibility: show title: Професійна майстерність педагога-вихователя як передумова особистісного зростання учнівської молоді language: ukraine abstract: У статті відзначено актуальність проблеми виховання молоді. Від її культури, рівня вихованості та освіченості залежить подальший розвиток українського суспільства в цілому. Наголошено, що ключовою фігурою в цьому процесі постає педагог-вихователь. У понятті «вихователь» інтегровано професійну роль та громадянську особистісну позицію, прийняту на себе однією людиною і реалізовану по відношенню до іншої людини або до колективу. Виокремлено основні складові успіху вихователя – його високий професіоналізм і моральний авторитет. Увагу акцентовано на важливості таких видів діяльності вихователя як-от: проектувальної, прогностичної, гностичної, діагностичної, комунікативної. Педагогічна майстерність являє комплекс властивостей особистості (гуманістична спрямованість діяльності викладача, його професійні знання, педагогічні здібності і педагогічна техніка), що забезпечує високий рівень самоорганізації професійної діяльності та особистісний саморозвиток суб’єктів навчально-виховного процесу. На цій основі виділено та проаналізовано рівні професійної майстерності педагога-вихователя (репродуктивний, адаптивний, локально-моделюючий, системно-моделюючі знання, системно-моделююча діяльність і поведінка). keywords: виховання, педагог-вихователь, виховна діяльність, професійна майстерність, рівні професійної майстерності creators_name: Дубасенюк, О. А. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 106-111 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Дубасенюк О.А. Теорія і практика професійної виховної діяльності педагога: Монографія. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2005. – 367 с. 2. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії: монографія / І.А. Зязюн. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с. 3. Енциклопедія освіти / АПН України ; головний ред. В.Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с. 4. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В.Кузьмина. – М.: Высш. шк., 1990. – 119 с. 5. Макаренко, А. С. Методика виховної роботи [Текст] / А.С. Макаренко. – К.: Радянська школа, 1990. – 366 с. 6. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — 2-ге вид. допов. і переробл. — К.: Вища пік., 2004. – 422 с. 7. Сухомлинский, В. А. Разговор с молодым директором школы / В. А. Сухомлинский. – 2-е изд. – М. : Просвещение, 1982. – 206 с. – С. 10. 8. Ушинський К.Д. Собрание сочинений: В 11 т. – М., 1958. – Т. 2. – С. 18-19. citation: Дубасенюк, О. А. (2017) Професійна майстерність педагога-вихователя як передумова особистісного зростання учнівської молоді. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (88)). с. 106-111. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25237/1/21.pdf