%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Желанова, В. В %D 2017 %F zu2:25239 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K ознаки обдарованості, рефлексивна компетентність, суб’єктність, рефлексіогенез, суб’єктогенез %N 2 (88) %P 118-122 %T Розвиток рефлексивної компетентності та суб'єктності як ознак обдарованої особистості майбутнього педагога у ВНЗ %U http://eprints.zu.edu.ua/25239/ %X У статті обґрунтовано актуальність проблеми освіти й педагогічного супроводу обдарованої молоді. Проаналізовано феномен «обдарована дитина» у дослідженнях провідних науковців сучасності. Запропоновано авторське трактування рефлексивної компетентності, що ґрунтується на засадах метакомпетентності та інтегративної характеристики особистості. Представлено рефлексивну компетентність та суб’єктність як ознаки обдарованої особистості студента. Розглянуто мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний складники рефлексивної компетентності. Репрезентовано професійну позицію, педагогічну активність, суб’єктний досвід, здатність до рефлексії, антиципацію як компоненти суб’єктності особистості майбутнього педагога. Проаналізовано динаміку розвитку складників рефлексивної компетентності та суб’єктності у форматі процесів рефлексіогенезу та суб’єктогенезу.