eprintid: 25239 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/39 datestamp: 2017-09-11 19:14:54 lastmod: 2017-09-11 19:23:05 status_changed: 2017-09-11 19:14:54 type: article metadata_visibility: show title: Розвиток рефлексивної компетентності та суб'єктності як ознак обдарованої особистості майбутнього педагога у ВНЗ language: ukraine abstract: У статті обґрунтовано актуальність проблеми освіти й педагогічного супроводу обдарованої молоді. Проаналізовано феномен «обдарована дитина» у дослідженнях провідних науковців сучасності. Запропоновано авторське трактування рефлексивної компетентності, що ґрунтується на засадах метакомпетентності та інтегративної характеристики особистості. Представлено рефлексивну компетентність та суб’єктність як ознаки обдарованої особистості студента. Розглянуто мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний складники рефлексивної компетентності. Репрезентовано професійну позицію, педагогічну активність, суб’єктний досвід, здатність до рефлексії, антиципацію як компоненти суб’єктності особистості майбутнього педагога. Проаналізовано динаміку розвитку складників рефлексивної компетентності та суб’єктності у форматі процесів рефлексіогенезу та суб’єктогенезу. keywords: ознаки обдарованості, рефлексивна компетентність, суб’єктність, рефлексіогенез, суб’єктогенез creators_name: Желанова, В. В ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 118-122 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Антонова О.Є.Особливості навчання обдарованих студентів у ВНЗ (аналіз досвіду педагогічних університетів України) // Нові технології навчання: Зб. наук. праць. Шляхи розвитку духовності та професіоналізму в умовах глобалізації // Спец. Випуск № 55. Частина 1. – Київ – Вінниця: Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, Вінницький соціально-економічний ін-т Університету "Україна", 2008. – С. 193 – 199. 2. Бодалев А. А. Психология личности / А. А. Бодалев. – М. : МГУ, 1988.– 188 c. 3. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1977. – 304 с. 4. Огнев А. С. Субъектогенетический подход к психологической саморегуляции личности / А. С. Огнев. – М. : МГГУ, 2009. – 188 с. 5. Петровский В. А. Личность в психологи: парадигма субъектности / В. А. Петровский. – Ростов н/Д. : Феникс, 1996. – 324 с. citation: Желанова, В. В (2017) Розвиток рефлексивної компетентності та суб'єктності як ознак обдарованої особистості майбутнього педагога у ВНЗ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (88)). с. 118-122. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25239/1/23.pdf