eprintid: 25241 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/41 datestamp: 2017-09-11 19:21:06 lastmod: 2017-09-11 19:28:41 status_changed: 2017-09-11 19:21:06 type: article metadata_visibility: show title: Загальнонауковий контекст категорії «уміння» language: ukraine abstract: В статті розглянуто загальнонауковий контекст категорії «уміння». Визначено, що проблема формування умінь має давнюю історію. Узагальнено, що на основі праць грецьких філософів закладено наукове підґрунтя для розроблення проблеми формування умінь у процесі викладання освітніх наук. Досліджено, що в психолого-педагогічній науці приділяється велике значення формуванню різноманітних умінь та розмаїття поглядів науковців з даної проблеми. Проте, на наш погляд, досі не подається однобічного визначення категорії «вміння». Аналізуючи наукову літературу, ми побачили, що найчастіше уміння пов’язують із здатністю вирішувати певну діяльність, яка спрямована на досягнення конкретної мети. Виходячи з цього, вважаємо доцільним розглядати вміння як здатність здійснювати будь-яку діяльність у відповідності з поставленою метою. Адже вироблення умінь ̶ найважливіша умова підготовки студентів до навчально-професійної діяльності, шлях встановлення зв’язку теорії з практикою. keywords: мистецько-педагогічна діяльність, компетентність, навички, інтелектуальні уміння, освіта, уміння. creators_name: Іськова, Л. М. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 134-134 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Беляев Б.В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам: Пособие для препод. и студ. / Б.В.Беляев. – изд. 2-е, перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1965. – 227 с. 2. Большой советский энциклопедический словарь. ̶ М.: Советская энциклопедия, 1990. ̶ С. 552. 3. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. ̶ К.: Просвіта, 2001. ̶ С. 404 ̶ 408. 4. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. ̶ К.: Либідь, 1997. ̶ С. 323. 5. Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій). 2- ге вид.: Навч. Посіб. / В. П. Кутішенко. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 128 с. 6. Левкiвський М. В. Історiя педагогiки: Навчально-методичний посiбник. / М. В. Левківський. – Житомир : ЖДПУ, 2003. – 188 с. 7. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка. Навчальний посібник. 5 ̶ е видання, доповнене і перероблене. / Н. Є. Мойсеюк. ̶ К., 2007. ̶ С. 146 ̶ 147. 8. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [ для студ. вищ. навч. закл.] / В. Л. Ортинський ̶ К.: Центр учбової літератури , 2009. ̶ 472.с. 9. Педагогический словарь / И. А. Кошров., Н. К. Гончаров., Н. Д. Казьмин и.др. Том 2. ̶ М.: Изд ̶ во АПН, 1960. ̶ С. 511. 10. Савчин М. В. Загальна психологія: навч. посіб. / М. В. Савчин. ̶ К.: Академвидав, 2011. ̶ С. 228 – 230. 11. Фіцула М. М. Педагогіка. Навч. посіб. для студентів вищих педагогічних закладів освіти. / М. М. Фіцула. ̶ С. 83 ̶ 84. 12. Ягупов В.В. Педагогіка: Навч. посібник . / В. В. Ягупов. ̶ К.: Либідь, 2003. ̶ С. 238 ̶ 239. citation: Іськова, Л. М. (2017) Загальнонауковий контекст категорії «уміння». Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (88)). с. 134. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25241/1/25.pdf