%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Козлакова, Г. О. %D 2017 %F zu2:25246 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K міжнародна співпраця, мобільність студентів, мобільність викладачів, прикордонне співробітництво, спільні навчальні програми. %N 2 (88) %P 151-157 %T Формування готовності до мобільності студентів і викладачів в умовах європейської інтеграції освітніх систем %U http://eprints.zu.edu.ua/25246/ %X У пропонованій статті представлено деякі передумови щодо виникнення і реалізації одного з принципів Болонського процесу – принципу мобільності. Обумовлено можливість включення усіх учасників навчального процесу до діалогу культур з метою формування у них системи духовних, соціальних, інтелектуальних цінностей як усвідомлених орієнтирів майбутнього життя у суспільстві. Зазначено, що усвідомлення молодими людьми себе як особистості, приналежності до конкретного мовного і культурного співтовариства здійснюється шляхом залучення до традицій і досягнень інших культур через реалізацію міжнародних освітніх проектів і програм. Такі заходи сприятимуть формуванню в молоді поваги й терпимості до іншого способу життя, культурних досягнень та суспільних здобутків інших народів. Автором проаналізовано заходи, що здійснювалися у країнах Європи (Чехія, Словаччина, Німеччина) у 80-90-х рр. минулого століття. Обговорюється перспективи та умови забезпечення мобільності студентів і викладачів університетів у сучасних умовах євроінтеграції.