eprintid: 25251 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/51 datestamp: 2017-09-12 09:38:51 lastmod: 2017-09-12 09:49:40 status_changed: 2017-09-12 09:38:51 type: article metadata_visibility: show title: Формування та цілеспрямований розвиток обдарованої особистості: аспекти професійного самовизначенняв language: ukraine abstract: Статтю присвячено проблемам особистісного самовизначення, професійної орієнтації ліцеїстів у освітньому просторі ліцею-інтернату для обдарованих дітей. Акцентовано увагу на особливостях профільного навчання – першого важливого етапу професійного самовизначення та виховання особистості, здатної до самореалізації, навчання впродовж життя. Визначено основні завдання створення профорієнтаційного простору навчального закладу. При цьому автором статті зазначено, що простір профільного самовизначення – це сукупність структурних підрозділів ліцею-інтернату, що мають загальні цілі, ресурси для їх досягнення та єдиний центр управління. Запропоновано опис педагогічного досвіду забезпечення реалізації творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу. Подано структуру освітньої системи ліцею-інтернату. keywords: професійне самовизначення, профіль навчання, професійна орієнтація ліцеїстів, особистісне самовизначення, самореалізація, професійна перспектива, професія, фах, цінності, критичне мислення, креативність, обдарованість, інтереси , нахили, здібності creators_name: Корінна, Л. В. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 161-170 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Концепція «Нова українська школа». 2. Климов Е.А. История психологии труда: учебн. Пособие/ Е.А. Климов, О.Г. Носкова. – М.: МГУ, 1992. – 221 с. 3. Концепція профільного навчання в старшій школі // Інформаційний збірник МОН України. – К.: Пед. Преса – №24. – С. 3-15. 4. Булах І. С. Психологічні основи особистісного зростання підлітків: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. д-ра психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / І. С. Булах – К., 2004. – 42 с. 5. Вітюк В. В. Розвиток професійно-особистісних якостей вчителів- предметників у системі післядипломної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методикапрофесійної освіти» / Вітюк В. В. // Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України. – К., 2000. – 19 с. 6. Професійна орієнтація: теорія і практика: науково-методичний посібник. / За ред. О.В. Мельника. – Івано-Франківськ: «Тіповіт», – Вип. №2. – 279 с. 7. Вострікова В. В. Психолого-педагогічна характеристика випускника багатопрофільного ліцею / Вострікова В. В. // Збірник наукових праць «Актуальні проблеми управління педагогіки та психології». – Херсон. - №1. – 2008. – С. 201-204. citation: Корінна, Л. В. (2017) Формування та цілеспрямований розвиток обдарованої особистості: аспекти професійного самовизначенняв. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (88)). с. 161-170. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25251/1/31.pdf