%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Павленко, В. В. %D 2017 %F zu2:25265 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K креативна грамотність; креативна уява; креативне мислення; креативний потенціал учнів; креативність; розвиток креативності %N 2(88) %P 213-218 %T Використання завдань відкритого типу на різних етапах уроку як засіб розвитку креативності учнів основної школи %U http://eprints.zu.edu.ua/25265/ %X У статті обґрунтовано необхідність подолання репродуктивного стилю навчання та переходу до такої освітньої системи, яка б повною мірою могла забезпечити пізнавальну активність і самостійність мислення учнів. Висвітлено основні психологічні умови, що сприяють розвитку креативності. Визначено завдання відкритого типу одним із засобів розвитку креативності сучасного учня. Здійснено аналіз поняття «відкриті завдання». Запропоновано характеристики основних параметрів та вимоги до відкритих завдань, серед яких автор виділяє: наявність смислового контексту, проблемність, невизначеність, доступність, зв’язок із конкретним навчальним предметом, інтеграція. Проаналізовано особистісні якості, властиві креативним людям: незалежність, висока толерантність до невизнаного, розвинені естетичні почуття та ін. Зазначено, що розвиток креативності залежить від віку та рівня розумового розвитку учнів і самих учителів.