eprintid: 25265 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/65 datestamp: 2017-09-12 10:19:15 lastmod: 2017-09-12 10:27:05 status_changed: 2017-09-12 10:19:15 type: article metadata_visibility: show title: Використання завдань відкритого типу на різних етапах уроку як засіб розвитку креативності учнів основної школи language: ukraine abstract: У статті обґрунтовано необхідність подолання репродуктивного стилю навчання та переходу до такої освітньої системи, яка б повною мірою могла забезпечити пізнавальну активність і самостійність мислення учнів. Висвітлено основні психологічні умови, що сприяють розвитку креативності. Визначено завдання відкритого типу одним із засобів розвитку креативності сучасного учня. Здійснено аналіз поняття «відкриті завдання». Запропоновано характеристики основних параметрів та вимоги до відкритих завдань, серед яких автор виділяє: наявність смислового контексту, проблемність, невизначеність, доступність, зв’язок із конкретним навчальним предметом, інтеграція. Проаналізовано особистісні якості, властиві креативним людям: незалежність, висока толерантність до невизнаного, розвинені естетичні почуття та ін. Зазначено, що розвиток креативності залежить від віку та рівня розумового розвитку учнів і самих учителів. keywords: креативна грамотність; креативна уява; креативне мислення; креативний потенціал учнів; креативність; розвиток креативності creators_name: Павленко, В. В. ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2(88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 213-218 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Гин А. А. Требования к условию открытой задачи[Электронный ресурс]/ А. А. Гин. – Режим доступа: http://www.trizway.com/art/opentask/12.html.; 2. Горев П. М. Использование задач открытого типа на различных этапах урока математики/ П. М. Горев, И. С. Зыков // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2014. – № 6 (июнь). – С. 1–5. 3. ГоревП. М. Приобщение к математическому творчеству: дополнительное математическое образование: монография/ П. М. Горев. –Saarbrucken: LambertAcademicPublishing, 2012. –156с. 4. Горев П. М. Формула творчества: Решаем открытые задачи/ П. М. Горев, В.В. Утёмов// Материалы эвристической олимпиады «Совёнок»: учебно-методическое пособие. –Киров: Изд-во ВятГГУ, 2011. –288 с. 5. Зиновкина М. М. Научное творчество: инновационные методы в системемногоуровневого непрерывного креативного образования НФТМТРИЗ: учебное пособие/[М. М. Зиновкина, Р. Т. Гареев, П. М. Горев, В. В. Утёмов]. –Киров: Изд- во ВятГГУ, 2013. –109 с. 6. Лебедева С. В. Конструирование открытых заданий как средства развития интеллектуально творческой деятельности учащихся при обучении математике[Электронный ресурс] / С. В. Лебедева. – Режим доступа: ftp://lib.herzen.spb.ru/text/ lebedeva_10_31_197_202.pdf. 7. Павленко В. В. Особливості розвитку креативного мислення школярів /В. В. Павленко // Креативна педагогіка : наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Вінниця, 2015. – Вип. 10. – С. 103–109. 8. Утёмов В. В. Развитиекреативностиучащихсяосновнойшколы: решаязадачиоткрытоготипа: [монография] / В.В. Утёмов. – Saarbrucken: LambertAcademicPublishing, 2012. – 186 с. 9. Утёмов В. В. Учебные задачи открытого типа / В. В. Утёмов// Концепт. – 2012. – №5 (май) [Электронный ресурс] / В. В. Утёмов. – Режим доступа: http://www.covenok.ru/koncept/2012/1257.htm. 10. Хуторской А. В. Методика личностно ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному?/А. В. Хуторской. – М.: ВЛАДОСПРЕСС, 2005. – 106 с. citation: Павленко, В. В. (2017) Використання завдань відкритого типу на різних етапах уроку як засіб розвитку креативності учнів основної школи. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2(88)). с. 213-218. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25265/1/40.pdf