%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Ткачук, С. І. %D 2017 %F zu2:25278 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K професійна освіта, професійна підготовка, ринок праці, європейський освітній простір, компетенції, компетентнісний підхід, децентралізація %N 2 (88) %P 266-270 %T Актуальні проблеми та перспективи розвитку професійної освіти в умовах ринку праці %U http://eprints.zu.edu.ua/25278/ %X У статті розкриваються актуальні проблеми та перспективи розвитку професійної освіти. Визначено модернізацію за європейським зразком як один із головних напрямів її реформування з метою приведення вищої освіти до єдиних стандартів та критеріїв. У статті обґрунтовано положення про те, що професійна підготовка майбутнього фахівця – це педагогічний процес професійної освіти, результатом якого є формування його готовності до трудової діяльності. Розглянуто компетентність як характеристику, що дається людині унаслідок оцінки ефективності її дій, спрямованих на вирішення певного кола значущих для даного співтовариства завдань. Обґрунтовано компетентнісний підхід як провідний у системі професійної освіти майбутнього фахівця. Визначаються стратегічні підходи до вирішення проблем професійної освіти, її ролі і місця в системі розвитку національної освіти в умовах ринку праці.