eprintid: 25278 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/78 datestamp: 2017-09-12 18:37:11 lastmod: 2017-09-12 18:44:55 status_changed: 2017-09-12 18:37:11 type: article metadata_visibility: show title: Актуальні проблеми та перспективи розвитку професійної освіти в умовах ринку праці language: ukraine abstract: У статті розкриваються актуальні проблеми та перспективи розвитку професійної освіти. Визначено модернізацію за європейським зразком як один із головних напрямів її реформування з метою приведення вищої освіти до єдиних стандартів та критеріїв. У статті обґрунтовано положення про те, що професійна підготовка майбутнього фахівця – це педагогічний процес професійної освіти, результатом якого є формування його готовності до трудової діяльності. Розглянуто компетентність як характеристику, що дається людині унаслідок оцінки ефективності її дій, спрямованих на вирішення певного кола значущих для даного співтовариства завдань. Обґрунтовано компетентнісний підхід як провідний у системі професійної освіти майбутнього фахівця. Визначаються стратегічні підходи до вирішення проблем професійної освіти, її ролі і місця в системі розвитку національної освіти в умовах ринку праці. keywords: професійна освіта, професійна підготовка, ринок праці, європейський освітній простір, компетенції, компетентнісний підхід, децентралізація creators_name: Ткачук, С. І. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 266-270 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика / С. У. Гончаренко, Н. Г. Ничкало, В. Л. Петренко; під ред. Н. Г. Ничкало. – Хмельницький : Технологічний ун-т Поділля, 2002. – 334 с. 2. Козак Т. Інформаційна модель освітньої діяльності вищого навчального закладу ІІІ-ІV рівня акредитації / Т.Козак // Нові технології навчання : Наук.-метод. зб. / Ред. кол. : В.О. Зайчук (головний редактор), О.Я. Савченко, М.Ф. Дмитриченко та ін. – К. : НМЦ ВО, 2003. - Вип. 35. – С. 201-215. 3. Концепція розвитку професійно-технічної (професійної) освіти в Україні // Професійно-технічна освіта. – 2004. – № 3. – С. 2 – 5. 4. Ничкало Н. Ринок праці і проблеми модернізації підготовки кваліфікованих робітників / Н. Ничкало // Проф.-техн. освіта. – 2004. – № 1. – С. 4 – 12. 5. Ничкало Н. Профтехосвіта і ринок праці : старі й нові проблеми / Н. Ничкало // Педагогічна газета. – 2005. – № 12. – С. 8. 6. Ніколаєнко С. Вища освіта – джерело соціально-економічного і культурного розвитку суспільства / С. Ніколаєнко. – К. : Знання, 2005. – 319 с. 7. Спірін О.М. Цілі та завдання Болонського процесу / О.М. Спірін // Вісник Житомирського державного університету ім. І. Франка. – 2004. – № 17. – С. 55-57. citation: Ткачук, С. І. (2017) Актуальні проблеми та перспективи розвитку професійної освіти в умовах ринку праці. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (88)). с. 266-270. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25278/1/49.pdf