%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Чернілевський, Д. В. %A Сіранчук, Н. З. %D 2017 %F zu2:25281 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K особистість, мудрість, людиноцентризм, освітологія, самоосвіта, самовиховання, самоактуалізація %N 2 (88) %P 282-286 %T Проблеми і завдання педагогічної науки України: аксіологічний підхід %U http://eprints.zu.edu.ua/25281/ %X У статті обґрунтовано проблему перетворення людини в особистість як основне завдання інформаційно-технологічної діяльності освітньої системи. Здійснено аналітичний огляд сучасних парадигм освітньої системи сьогодення України. Проаналізовано поняття «особистість», «освіта». Розглянуто поняття «освітологія» як напрям інтегрованого пізнання світу, спосіб креативного пошуку у розв’язанні суперечностей між формальною і неформальною освітою, спрямований на розробку теорії освітньої діяльності, вітакультурної методології, інноваційної оргтехнології модульно-розвивального навчання та масового соціально-психологічного експерименту. Визначено основні етапи розвитку освітології. З’ясовано значення самовдосконалення в процесі перетворення людини в особистість. Обґрунтовано думку про те, що самоосвіта, самовиховання та самоактуалізація є основними сутнісними складовими професійного самовдосконалення фахівця будь-якої сфери.