eprintid: 25281 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/52/81 datestamp: 2017-09-12 19:22:51 lastmod: 2017-09-12 19:29:49 status_changed: 2017-09-12 19:22:51 type: article metadata_visibility: show title: Проблеми і завдання педагогічної науки України: аксіологічний підхід language: ukraine abstract: У статті обґрунтовано проблему перетворення людини в особистість як основне завдання інформаційно-технологічної діяльності освітньої системи. Здійснено аналітичний огляд сучасних парадигм освітньої системи сьогодення України. Проаналізовано поняття «особистість», «освіта». Розглянуто поняття «освітологія» як напрям інтегрованого пізнання світу, спосіб креативного пошуку у розв’язанні суперечностей між формальною і неформальною освітою, спрямований на розробку теорії освітньої діяльності, вітакультурної методології, інноваційної оргтехнології модульно-розвивального навчання та масового соціально-психологічного експерименту. Визначено основні етапи розвитку освітології. З’ясовано значення самовдосконалення в процесі перетворення людини в особистість. Обґрунтовано думку про те, що самоосвіта, самовиховання та самоактуалізація є основними сутнісними складовими професійного самовдосконалення фахівця будь-якої сфери. keywords: особистість, мудрість, людиноцентризм, освітологія, самоосвіта, самовиховання, самоактуалізація creators_name: Чернілевський, Д. В. creators_name: Сіранчук, Н. З. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (88) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 282-286 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Гончаренко С.У. Освіта / Енциклопедія освіти / акад. пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. - К.: Юрінком Інтер, 2008. - 1040 с. 2. Грищенко С.В. Теоретико-методичні основи самовдосконалення майбутніх фахівців соціальної сфери: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктор пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної освіти” / С.В. Грищенко. - Чернігів, 2012. - 40 с. 3. Кремень В.Г. Людиноцентризм як стратегія національно-освітнього простору // Нові технології навчання: В 2-х ч. - Київ-Вінниця, 2011. - Вип. 69. - Ч. І. - 292 с. 4. Кремень В.Г. Освіта і наука в Україні — інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати / В.Г. Кремень. - К.: Грамота, 2005. - 447 с. 5. Огневюк В.О., Сисоєва С.О. Науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти — освітологія // Креативна педагогіка. - Вип. 5. - Вінниця, 2012. - 108 с. 6. Свиридов О.А. Теория и методология функционирования образовательных систем: Диссертация... д-ра экон. наук: 08.00.01. - Йошкар-Ола, 2006. - 363 с. - РГБ ОД, 71:07-8/398. 7. Фурман А. Освітологія як синтетична наукова дисципліна: проблеми завдань, об’єкта, предмета, методу // Вітакультурний млин. - Модуль 3, 2006. - С. 4-9. 8. Чернілевський Д.В. Методологія наукової діяльності: Навчальний посібник: Вид. 2-ге, допов. / Д. В. Чернілевський, О. Є. Антонова, Л. В. Барановська та ін. / За ред. професора Д. В. Чернілевського — Вінниця: Вид-во АМСКП, 2010. - 484 с. 9. Чернілевський Д. В. Педагогіка вищої школи: Підручник / Д. В. Чернілевський. - Вінниця, 2008. – 408 с. 10. Энциклопедия мудрости. - М.: Изд-во «РООССА», 2007. - 813 с. citation: Чернілевський, Д. В., Сіранчук, Н. З. (2017) Проблеми і завдання педагогічної науки України: аксіологічний підхід. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (88)). с. 282-286. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25281/1/52.pdf