eprintid: 25337 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/53/37 datestamp: 2017-09-13 13:17:07 lastmod: 2017-09-13 13:24:36 status_changed: 2017-09-13 13:17:07 type: article metadata_visibility: show title: Значення британського досвіду структурного реформування системи загальної середньої освіти для українського шкільництва language: ukraine abstract: У статті доведено, що реформування вітчизняної шкільної освіти буде ефективнішим, якщо враховувати позитивний зарубіжний досвід у цій галузі. На прикладі реформаторської діяльності британських урядів кінця ХХ – початку ХХІ ст. показано, як послідовне структурне реформування призвело до суттєвого покращення в системі загальної середньої освіти. З’ясовано, що перспективними для української освіти є диверсифікація середньої освіти з дотриманням рівних освітніх можливостей та соціальної справедливості; практичне здійснення персоналізації навчання; розвиток інноваційних шкільних мереж; перетворення школи на центр громадського життя шляхом надання спільноті освітніх та соціальних послуг. keywords: освітня реформа, структурне реформування середньої освіти, інноваційні шкільні мережі, диверсифікація середньої освіти, освітній вибір, персоналізація навчання, інноваційний потенціал, мультиакадемічний траст creators_name: Гаращук, К. В. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 3 (89) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 67-72 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Освіта і наука в інноваційному розвитку сучасної Європи : [зб. наук.-експерт. матеріалів] / [за заг. ред. С. І. Здіорука]. – К. : НІСД, 2012. – 124 с. 2. Локшина О. І. Тенденції розвитку змісту шкільної освіти в країнах Європейського Союзу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. педагог. наук : спец. : 13.00.01 "Загальна педагогіка та історія педагогіки" / О. І. Локшина. – К., 2011. – 45 с. 3. Educational excellence everywhere [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.gov.uk/government/publications/educational-excellence-everywhere. 4. Лиценко І. О. Реформування освіти Великої Британії наприкінці ХХ – на початку ХХ століття / І. О. Лиценко // Young Scientist. – 2016. – № 12 (39). – С. 461–464. 5. Miliband D. Choice and voice in personalised learning / D. Miliband // Innovating to learn, Learning to innovate. − Paris : OECD Publications, 2008. – Р. 21–30. 6. Гаращук К. В. Структурні реформи в системі загальної середньої освіти сучасної Великої Британії : [монографія] / К. В. Гаращук. – Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2014. – 158 с. 7. Нова школа : простір освітніх можливостей / Л. Гриневич, О. Єлькін, С. Калашникова та ін. ; за ред. М. Грищенка [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/Новини2016/08/21/2016-08-17-3-.pdf. 8. Концепція профільного навчання в старшій школі [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/37784/. 9. Hargreaves D. H. Personalising learning : Next steps in working laterally / D. H. Hargreaves. – London : Specialist schools Trust, 2004. – 128 p. citation: Гаращук, К. В. (2017) Значення британського досвіду структурного реформування системи загальної середньої освіти для українського шкільництва. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (3 (89)). с. 67-72. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25337/1/14.pdf