eprintid: 25905 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/59/05 datestamp: 2017-11-30 11:19:17 lastmod: 2017-11-30 11:26:35 status_changed: 2017-11-30 11:19:17 type: article metadata_visibility: show title: Формування метакогніцій майбутніх фахівців у вищій школі: досвід та перспективи впровадження у навчальний процес вітчизняних навчальних закладів language: ukraine abstract: У статті актуалізовано проблему удосконалення підготовки майбутніх фахівців з урахуванням когнітивно-стильових особливостей навчальної пізнавальної діяльності. Ключовим психолого-педагогічним механізмом підвищення ефективності оволодіння професійними знаннями визначено метакогнітивні процеси. Узагальнено теоретичні висновки щодо змістових характеристик метакогніцій. Доведено необхідність врахування механізмів дії метакогнітивних процесів у професійній підготовці майбутніх фахівців. Окреслено перспективи розробки та впровадження авторських програм метакогнітивного навчання у вітчизняних ВНЗ. keywords: вища школа, професійна підготовка майбутніх фахівців, когнітивні процеси, метакогнітивні процеси creators_name: Сидорчук, Н. Г. ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 4 (90) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 125-128 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Сидорчук Н. Г. Система професійно-педагогічної підготовки студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.04 / Сидорчук Нінель Герандівна. – Житомир, 2014. – 515 с. 2. Випускники українських ВНЗ очима роботодавців [Електронний ресурс] // С. Yourcompass.org. – Режим доступу : http://www.yourcompass.org/docs/Employees%20on%20University_Graduates.pdf. – 15. 09. 2017 р. – Загол. з екрану. 3. Флейвелл Дж. Генетическая психология Ж. Пиаже / Дж. Флейвелл. – М. : "Просвещение". – 598 с. 4. Флейвелл Дж. Когнитивное развитие и метапознание / Дж. Флейвелл // Горизонты когнитивной психологи : [хрестоматия] / под ред. В. Ф. Спиридонова и М. В. Фаликман. – М. : РГГУ, 2012. – 437 с. 5. Карпов А. В. Психология рефлексивных механизмов деятельности / А. В. Карпов. – М. : Изд-во "Институт психологии РАН", 2004. – 424 c. 6. Nelson T. O. Metamemory : A Theoretical Framework and New Findings / T. O. Nelson, L. Narens // The Psychology of Learning and Motivation, 1990. – Vol. 26. – Pp. 125–173. 7. Schraw G. Metacognitive Theories / G. Schraw, D. Moshman// Educational Psychology Review. – 1995. – № 7 – P. 351–371. 8. Dirkes M. A. Metacognition : Students in Charge of Their Thinking / Dirkes M. A. // Roeper Review. – 1985. – № 8 (2). – Р. 96–100. 9. Сидорчук Н. Г. Інструктивно-методичні матеріали до курсу педагогіка. Загальні основи. Ч. І (спеціальність – практична психологія) : [метод. посіб.] (4 вид., перероблене та доповнене) / Н. Г. Сидорчук. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 144 с. citation: Сидорчук, Н. Г. (2017) Формування метакогніцій майбутніх фахівців у вищій школі: досвід та перспективи впровадження у навчальний процес вітчизняних навчальних закладів. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (4 (90)). с. 125-128. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/25905/1/24.pdf