eprintid: 26005 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/60/05 datestamp: 2017-12-19 11:49:09 lastmod: 2017-12-20 11:57:47 status_changed: 2017-12-19 11:49:09 type: article metadata_visibility: show title: Функціонально-стилістичні особливості паратексту новинних медіатекстів у французьких інтернет-ЗМІ language: ukraine abstract: У статті досліджуються функціональні та стилістичні особливості паратексту новинних медіатекстів. До паратексту новинних медіатекстів віднесено назву рубрики, ім’я автора, дату публікації, заголовок, лід, фото- та відеоматеріали, коментарі читачів. Стилістичні особливості новинних медіатекстів є достатньо традиційними для мови ЗМІ. Нейтральна суспільно-політична лексика вживається поряд з емоційно забарвленою лексикою, яка має на меті викликати певну емоційну активність читача. Відповідно виділяються інформативна, оцінна та впливова функції паратексту. В той же час у новинних медіатекстах вдало використані технічні можливості Інтернету для встановлення діалогу з читачем. Це дозволяє виділити комунікативну функцію паратексту, яка реалізується через читацькі коментарі. Принцип перевернутої піраміди дозволяє встановити, що паратекст новинного медіатексту є гармонійно існуючим утворенням, яке здатне виступати основним джерелом інформації. Паратекст несе основне змістове навантаження, перебираючи на себе функції передачі повідомлення, тоді як основний текст лише доповнює його. keywords: паратекст, новинний медіатекст, принцип перевернутої піраміди creators_name: Ковальова, О. К. creators_id: chelena2076@gmail.com ispublished: pub subjects: P1 full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 2 (86) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 68-72 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Медиалингвистика. Международный научный журнал. № 2 (17). – СПб. : Санкт-Петербургский государственный университет, 2017. – 154 с. 2. Шмелева Т. В. Медийное речеведение : [сб. статей] [Електронний ресурс] / Т. В. Шмелева. – Режим доступу : http://www.medialing.spbu.ru/upload/files/file_1394527055_0816.pdf. 3. Бахтин М. М. Проблема текста в лингвистике, филологии и других гуманитарных науках. Опыт философского анализа / М. М. Бахтин // Эстетика словесного творчества. – М. : Искусство, 1986. – С. 297–325, 421–423. 4. Genette G. Paratext. Thresholds of Interpretation / G. Genette. – Cambridge : Cambridge University Press, 2001. – 427 p. 5. Шмелева Т. В. Паратекст медийного текста / Т. В. Шмелева // Структурно-семантические параметры единиц языка и речи : [сб. научн. статей] / Отв. ред. О. М. Чупашева. – Мурманск : МГПУ, 2009. – С. 145–149. 6. Сокол О. М. Поняття паратекстуальності в системі сучасного літературознавства / О. М. Сокол // Вісник Житомирського державного університету. Випуск 60. Філологічні науки. – Житомир : ЖДУ, 2011. – С. 218–221. 7. Кулешова А. В. Французский газетный дискурс и его особенности [Електронний ресурс] / А. В. Кулешова. – Режим доступу : http://yspu.org/conferences/the_person_in_information_field_ 2011/Kuleshova.pdf. 8. Архипова Ю. А. Функции паратекста во французском репортаже / Ю. А. Архипова // Вестник Московского государственного лингвистического университета. – Выпуск 10 (696). – М. : МГЛУ, 2014. – С. 19–29. 9. Амзин А. Новостная интернет-журналистика [Електронний ресурс] / А. Амзин. – Режим доступу : http://alex-alex.ru/nij/NIJ-2-20131006.pdf. 10. Pyramide Inversée : la méthode rédactionnelle pour le web [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.infowebmaster.fr/110,news-la-pyramide-inversee.html. citation: Ковальова, О. К. (2017) Функціонально-стилістичні особливості паратексту новинних медіатекстів у французьких інтернет-ЗМІ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (2 (86)). с. 68-72. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26005/1/13.pdf