%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Федоренко, Л. О. %D 2017 %F zu2:26021 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K Lehrstück, Lern-Spiel, "навчальна" п’єса, ''гра без глядача'', аматорська гра, аналіз, дискусія, експеримент, епічний театр, діалектичний театр. %N 2 (86) %P 135-139 %T Розвиток жанру Lehrstück в драматургії Хайнера Мюллера %U http://eprints.zu.edu.ua/26021/ %X Стаття присвячена розгляду п’єси Хайнера Мюллера ''Маузер'' у зіставленні із концепцією Lehrstück (''навчальної'' п’єси) Бертольта Брехта. Виділені спільні риси Lehrstück обох драматургів: активізація читача / глядача; наявність хорів, що коментують дію; можливість використання п’єси аматорами у якості "навчальної вправи" з усім комплексом Lehrstück-дослідження: відтворення "зразка" → аналіз, дискусія → зміна вихідного матеріалу; показ хибної поведінки героя з метою збудження думки реципієнта; персонажі – символічні фігури, певний соціальний згусток; умовність дії, абстрактний, притчовий характер.