%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Вітвицька, С. С. %D 2017 %F zu2:26177 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K духовність, моральність, духовно-моральне виховання, совість,індивідуальність, духовний розвиток особистості %N 5 (91) %P 37-41 %T Проблема духовно-морального виховання молоді у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського %U http://eprints.zu.edu.ua/26177/ %X В статті подано аналіз педагогічної системи В. О. Сухомлинського в контексті використання його ідей щодо духовно-морального виховання сучасної молоді. Проаналізовано сутність понять духовність, духовно-моральне виховання особистості, моральність, совість, індивідуальність та її духовний розвиток. Висвітлено основні ідеї видатного вченого і практика, які характеризують його погляди на процес виховання особистості молодої людини, взаємодії вчителя і учнів; ролі батька, матері, сім’ї, учнівського колективу та колективу педагогів у становленні духовно-моральної культури особистості. Розглянуто основні компоненти духовного світу особистості в контексті ідей видатного педагога, їх взаємозв’язок і взаємозалежність. Окреслено основні проблеми духовно-морального виховання сучасної молоді та поради і шляхи їх вирішення, які визначені в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.