%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Дембровська, Г. М. %D 2017 %F zu2:26179 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K всебічний розвиток, принцип, навчально-виховний процес, учнівська молодь, фізичний розвиток, духовний розвиток. %N 5 (91) %P 47-50 %T Єдність духовного та фізичного розвитку у філософії для дітей В. Сухомлинського %U http://eprints.zu.edu.ua/26179/ %X У даній статті представлено аналіз педагогічної діяльності В. Сухомлинського стосовно проблеми всебічного розвитку особистості у різних видах діяльності, постійного та планомірного формування здібностей і задатків дитини шляхом духовного та фізичного розвитку дітей. У статті розкрито процес духовного та фізичного розвитку в розрізі наступних аспектів: мети, завдань, форм, методів, засобів, мотивації учасників цього процесу, кадрового забезпечення, матеріально-технічної бази спортивних споруд, фінансової підтримки, організаційно-педагогічного та організаційно-методичного супроводу, лікарського контролю, єдності в роботі сім’ї, школи, позашкільних закладів, громадськості тощо. Також дана стаття, на підставі наведених праць вченого, розкриває принципи системності духовного та фізичного розвитку дітей і молоді, а саме: природовідповідності, культуровідповідності, самодіяльності, активності, комплексності, безперервності, контролю, підтримки та доступності. Представлено унікальний внесок до теоретичної розробки та практичної реалізації положень фізичного виховання школярів, як під час навчальних занять, так і в позакласній роботі філософії для дітей педагога-новатора В. Сухомлинського.