%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Сєрадзка-Базюр, Божена %A Сейко, Н. А. %D 2017 %F zu2:26190 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K Василь Сухомлинський, темпоральність, педагогічна теорія %N 5 (91) %P 106-113 %T Темпоральні характеристики педагогіки Василя Сухомлинського %U http://eprints.zu.edu.ua/26190/ %X У статті визначено темпоральні характеристики педагогічної теорії і практики педагогічної діяльності Василя Олександровича Сухомлинського. Визначено зв'язок між часом та провідними педагогічними поняттями, що знаходять своє місце у теорії В. Сухомлинського – навчанням, вихованням, розвитком особистості дитини. З’ясовано темпоральний зміст провідних процесуальних характеристик розвитку особистості – діяльності, мислення, поведінки й комунікацій. Встановлено рівні функціонування темпоральної педагогіки (час як період життя людини; як поняття щоденного життя особистості; як цінність). Сформульовано висновок про близькість темпоральних ідей Василя Сухомлинського та Януша Корчака.