eprintid: 26199 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/61/99 datestamp: 2018-01-22 11:12:47 lastmod: 2018-01-22 11:20:11 status_changed: 2018-01-22 11:12:47 type: article metadata_visibility: show title: Філософія для дітей у контексті педагогічних ідей В. О. Сухомлинського language: ukraine abstract: У даній статті розглядається сутність методики ''Філософія для дітей'', схарактеризовано ''Філософію для дітей'' як парадигму рефлексивної освіти, визначено її методологічні принципи. Встановлено головну особливість даної методики - не запам’ятовування інформації, а її активне ''творення'', що вимагає інтелектуальних зусиль, головний принцип - перетворення групи дітей на ''спілку дослідників'', для якої характерним виступає діалог у навчанні. Доведено актуальність педагогічних ідей В. Сухомлинського в аспекті формування критичного та креативного мислення в учнів початкової школи. keywords: філософія для дітей, спілка дослідників, діалог, критичне мислення creators_name: Шевцова, Г. Г. creators_id: shevcova205@gmail.com ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 5 (91) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 167-170 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Сухомлинська О. Філософія для дітей як педагогічна проблема / О. Сухомлинська // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. − 2002. − № 2. − С. 8–19. 2. Адаменко Н. Історія знайомства української педагогічної аудиторії з методикою ''філософія для дітей'' / Н. Адаменко // Філософія освіти. - 2014. - № 2 (15). – С. 188–195. 3. Наріжний Ю. Чи будуть діти в Україні навчатись філософії в школі? / Ю. О. Наріжний // Постметодика. – 2013. – № 6 (115). – С. 9–14. 4. Дічек Н. Універсальність педагогічного новаторства В. О. Сухомлинського / Н. Дічек // Рідна школа. – 2010. – № 3. – С. 8–11. 5. Світельська-Дірко С. В. Виховання ціннісних орієнтацій молодших школярів засобами казки в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського : дис.. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.01 / Світельська-Дірко Світлана Володимирівна. – Житомир, 2017. – 228 с. 6. Сухомлинський В. Як виховати справжню людину / В. Сухомлинський. - К. Рад. Школа, 1976. – Вибр. твори в 5 т. - Т.2. – С. 147–414. 7. Адаменко Н. ''Спільнота дослідників'' М. Ліпмана : філософські запитування, обговорення, аргументації та контраргументації вустами дітей / Н. Адаменко // Філософія освіти. – 2011. - №1-2 (10). - С. 275–286. 8. Сухомлинський В. Проблеми всебічно розвинутої особистості / В. Сухомлинський. – К. Рад. школа, 1976. – Вибр. твори в 5 т. - Т.1. - С. 53–206. 9. Філософський енциклопедичний словник [уклад В. Шинкарук]. - К. : Абрис, 2002. – 987 с. citation: Шевцова, Г. Г. (2017) Філософія для дітей у контексті педагогічних ідей В. О. Сухомлинського. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (5 (91)). с. 167-170. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26199/1/30.pdf