%0 Journal Article %A Вознюк, О. В. %D 2017 %F zu2:26224 %I Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки "Полісся" %J Креативна педагогіка: [наук.-метод. журнал] %N 12 %P 40-49 %T Развитие самосознания человека как креативной сущности %U http://eprints.zu.edu.ua/26224/ %X На основі міждисциплінарного дослідження актуальної психолого-педагогічної проблеми робиться висновок, що людина знаходить свободу (самосвідомість) у процесі з'єднання будь-яких протилежностей (в акті мислення і творчості), в результаті чого досягається нейтральний стан, вільний від дуального принципу причинно-наслідкової залежності. Показується, що саме в такому нейтральному стані людська істота звільняється від дії мотивів, стає неадаптивним, надситуативним, незалежним від зовнішнього диктату творчим початком, який творить заради самої творчості. Досягнення свободи як самосвідомості, що виявляє феномен єдності протилежностей, дозволяє досягти нейтрального стану, в сфері якого тільки і можливі як феномен ідеального, так і відображення людиною всього розмаїття світу у всій його метаморфозній і суперечливої сукупності, що дозволяє людській істоті досягти самосвідомості і зростити особистість як унікальну і тотожну тільки собі сутність.