eprintid: 26338 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/63/38 datestamp: 2018-02-04 21:32:54 lastmod: 2018-02-04 21:32:54 status_changed: 2018-02-04 21:32:54 type: article metadata_visibility: show title: New paradigm of psychotherapy correction (rehabilitation) of the children with special needs language: english abstract: На основі міждисциплінарного підходу та концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку будується система психокорекції дітей з синдромом Дауна та дітей-аутистів. Показано, що корекція "дітей сонця" передбачає активізацію лівопівкульового начала, а діти-аутисти корегується завдяки розвитку у них правопівкульового начала зі всіма терапевтично-тренінговими наслідками, що з цього випливають. keywords: The system of psychological correction of children with Down syndrome and autistic children is represented on the basis of an interdisciplinary approach and the concept of functional asymmetry of the cerebral hemispheres. It is shown that the correction of the "children of the sun" requires the intensification of the left hemisphere beginning of psychic activity, and autistic children are corrected due to activation of the right hemisphere activity with all training and therapeutically implications that emerge. learntype: lecture creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: RA divisions: sch_met full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research volume: 3 number: 6 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2017) New paradigm of psychotherapy correction (rehabilitation) of the children with special needs. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research, 3 (6). document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26338/1/Voznyuk%20%D0%A1%D0%A8%D0%90%202017_%D1%80%D0%B5%D0%B4.pdf