eprintid: 26375 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/63/75 datestamp: 2018-02-07 07:28:33 lastmod: 2018-02-07 07:28:34 status_changed: 2018-02-07 07:28:33 type: article metadata_visibility: show title: Теоретико-методологічний базис акмеології: постнекласичний аспект language: ukraine abstract: Постнекласичний аспект теоретико-методологічного базису акмеології аналізується на трьох методологічних рівнях, кожен з яких у свою чергу також виявляє три відповідні методологічні рівні: одиничного (сенсотвірна мега-ціль – входження у Вічність через формування особистості як принципово вільної сутності; стратегічні цілі – розвиток трьох аспектів людини – гармонійної особистості, компетентного фахівця, соборного, колективістського громадянина; тактичні цілі – розвиток окремих якостей, новоутворень людини); особливого (діалектичні закони єдності та боротьби протилежностей, заперечення заперечення, переходу кількості у якість); загального (цілісний цикл розвитку та існування предмету; перехід одного стану предмету, що розвивається, в інший, наприклад, перехід молодості у зрілість; біфуркаційний процес, в якому здійснюється перехід предмету з одного стану в інший, що виявляє критично-фазовий, революційний характер цього процесу як на рівні окремих сутностей (людей), так і на рівні співтовариств, суспільств, цивілізаційних проектів). Обґрунтовується важливий висновок, що кожна з трьох глобальних цілей освіти (гармонійна особистість як суб’єкт суспільно-особистісних цінностей; громадянин як патріотичний суб’єкт; компетентний фахівець як суб’єкт діяльності) реалізується завдяки формуванню в учнівської молоді здатності до творчої діяльності (активності). Відтак, творчість постає наріжної інтегральної метою освіти як системи та суспільного інституту. keywords: the development as a process and a bifurcation phenomenon; the universal paradigm of development; fractal-holographic nesting of various cycles of development; the laws of dialectics; the method of explosion; actualizing and bifurcation pedagogy; a universal mechanism for achieving life goals; the intrinsic motivation; the creativity. learntype: lecture semdensity: veryhigh creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико-методологічні та прикладні аспекти : моногр. / редкол.: В.О. Огнев’юк, С.О. Сисоєва, Я.С. Фруктова publisher: К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка pagerange: 43-83 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2016) Теоретико-методологічний базис акмеології: постнекласичний аспект. Сучасні акмеологічні дослідження: теоретико-методологічні та прикладні аспекти : моногр. / редкол.: В.О. Огнев’юк, С.О. Сисоєва, Я.С. Фруктова. с. 43-83. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26375/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%90%D0%BA%D0%BC%D0%B5%D0%BE%D0%BB_%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84_%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BE.pdf