eprintid: 26428 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/64/28 datestamp: 2018-02-08 12:03:52 lastmod: 2018-02-08 12:03:52 status_changed: 2018-02-08 12:03:52 type: article metadata_visibility: show title: Холістичний підхід до аналізу обдарованості: визначення, діагностика, формування language: ukraine abstract: Проводится междисциплинарное обобщение в сфере педагогики одаренного ребенка. Обосновывается холистический подход к анализу одаренности, который описывает определение одаренности в контексте таких категорий, как талант и творчество, а также позволяет очертить диагностику и педагогические условия ее формирования (актуализации). keywords: The interdisciplinary generalization in the sphere of gifted child is made. Holistic approach to the analysis of giftedness is grounded, which describes the definition of giftedness in the context of such categories, as talent and creativity, enabling to outline its diagnostics and pedagogical conditions of forming (actualizations). learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2011 date_type: published publication: Філософсько-методологічні аспекти визначення обдарованостію Матеріали круглого столу, 26 жовтня 2011 р., м. Київ publisher: – К.: ІОД НАПН України, pagerange: 65-78 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2011) Холістичний підхід до аналізу обдарованості: визначення, діагностика, формування. Філософсько-методологічні аспекти визначення обдарованостію Матеріали круглого столу, 26 жовтня 2011 р., м. Київ. с. 65-78. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26428/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F2011_.pdf