eprintid: 26455 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/64/55 datestamp: 2018-02-09 09:32:06 lastmod: 2018-02-09 09:32:06 status_changed: 2018-02-09 09:32:06 type: article metadata_visibility: show title: Педагогічна парадоксологія та її креативний потенціал language: ukraine abstract: Концептуалізується педагогічна парадоксологія – нова перспективна галузь педагогічного знання. Виявляється необхідність не тільки реанімувати парадокс при вивченні точних та гуманітарних дисциплін, а й ввести спеціальний предмет – парадоксоведення, подібно до містичного богослов'я, яке є навчальним предметом у релігійних навчальних закладах. keywords: The pedagogical paradoxologia being a new promising area of pedagogical knowledge is conceptualized. The need not only to revive the paradox in the study of the exact sciences and the humanities is revealed. A special subject is to be introduces – the paradoxologia like mystical theology being the subject in religious schools. An postnonclassical new scientific paradigm, the development of which affects the changes of social reflection and social consciousness from discrete-atomical and fragmented to holistic continual, dialectical-paradoxical nonlinear outlook. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Креативна педагогіка. Наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки number: 10 pagerange: 67-74 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2015) Педагогічна парадоксологія та її креативний потенціал. Креативна педагогіка. Наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки (10). с. 67-74. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26455/1/%D0%92%D0%9E%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%202015.pdf