eprintid: 26458 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/64/58 datestamp: 2018-02-09 09:41:05 lastmod: 2018-02-09 09:41:05 status_changed: 2018-02-09 09:41:05 type: article metadata_visibility: show title: Методологічні засади креативної освіти: визначення понять language: ukraine abstract: На основе универсальной парадигмы развития, выступающей фундаментальным объяснительным принципом, рассматриваются основные категории концепции одаренности, что позволяет проследить их структурно-функциональную и генетическую взаимосвязь. Обосновывается, что творчество, одаренность и интеллект имеют определенную генетическую связь, которая реализуется в процессе развития ученика. keywords: On the basis of the universal paradigm of development, being the fundamental explanatory principle, the basic categories of the conception of giftedness are examined, that allows to trace their structurally-functional and genetic interdependence. It is grounded, that creativity, giftedness and intellect have certain genetic ties being be realized in the process of a student's development. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2011 date_type: published publication: Нові технологія навчання. Науково-методичний збірник / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерстав освіти і науки, молоді та спорту України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки: В 2-х ч. volume: 1 number: 69 pagerange: 48-53 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2011) Методологічні засади креативної освіти: визначення понять. Нові технологія навчання. Науково-методичний збірник / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерстав освіти і науки, молоді та спорту України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки: В 2-х ч., 1 (69). с. 48-53. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26458/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%97%D0%B1_%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%E2%84%9669.pdf