eprintid: 26462 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/64/62 datestamp: 2018-02-09 09:41:49 lastmod: 2018-02-09 09:42:41 status_changed: 2018-02-09 09:41:49 type: article metadata_visibility: show title: Діагностичний інструментарій дослідження розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін language: ukraine abstract: Рассматриваются структура личности и методы исследования личности педагога, которые фокусируются вокруг исследовательских направлений, изучающих изучают три фундаментальных аспекта человека: внутреннюю мотивацию, творческую активность и педагогическая составляющая деятельности. Доказывается, что формирование личности в контексте формирования внутренней мотивации реализуется на основе творческой деятельности. keywords: The article deals with the structure of a personality and research methods of the teacher's personality, which focus around the research directions studying three fundamental aspects of a man: internal motivation, creative activity and pedagogical constituent of the activities. It is proved, that forming a personality in the context of forming the internal motivation is realized on the basis of creative activities. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2013 date_type: published publication: Нові технології навчання: Наук.-метод, зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки number: 76 pagerange: 183-188 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2013) Діагностичний інструментарій дослідження розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін. Нові технології навчання: Наук.-метод, зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки (76). с. 183-188. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26462/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%9D%D0%A2%D0%9D_76.pdf