eprintid: 26466 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/64/66 datestamp: 2018-02-09 09:43:34 lastmod: 2018-02-09 09:46:50 status_changed: 2018-02-09 09:43:34 type: article metadata_visibility: show title: Розвиток педагога як громадянина-патріота у сфері соцієтальних рис українського етносу language: ukraine abstract: Рассматривается развитие педагога как гражданина-патриота в сфере социеєтальных черт украинского этноса. Показано, что подобно тому, как формирование личности имеет целью гармоничную личность, а формирование специалиста – компетентного специалиста, формирование гражданина предполагает формирование патриота. Задачи по формированию гражданина-патриота реализуется в плоскости авторской концепции духовности украинского этноса и его особой геополитической роли на современном цивилизационном ландшафте. keywords: The development of the teacher as a citizen-patriot in the field of societal features of the Ukrainian ethnos is analyzed. It is shown that just as the formation of a personality has its the aim of a harmonious personality, and the formation of a specialist is aimed at a competent person, so the formation of citizenship provides for the formation of a patriot. The formation of a citizen-patriot is implemented in the plane of the author's concept of the spirituality of the Ukrainian nation and its special geopolitical role in modern civilization landscape. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: C1 subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Проблеми освіти: Збірник наукових праць. number: 82 pagerange: 45-50 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2015) Розвиток педагога як громадянина-патріота у сфері соцієтальних рис українського етносу. Проблеми освіти: Збірник наукових праць. (82). с. 45-50. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26466/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%2082_2015.pdf