%0 Journal Article %A Вознюк, О. В. %D 2010 %F zu2:26467 %J Нові технологія навчання. Матеріали міжнародної конференції "Духовно-моральне виховання і професіоналізація: виклики ХХІ ст" // № 66. Частина І : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерстав освіти і науки України, Академія міжнародного %K The problem of substantiation of an integral pedagogical paradigm is examined in the context of the analysis of various pedagogical paradigms being the method of comprehension of pedagogical reality in the view of the system of certain scientific approaches, methods of analysis of the world and helping the teacher to make the analysis of scientific publications, to analyze his activity and the activity of his colleagues, to see the possible ways of professional growth and self-perfection. %N 66 %P 154-159 %T До проблеми обгрунтування інтегральної педагогічної парадигми %U http://eprints.zu.edu.ua/26467/ %V 1 %X Проблема обоснования интегральной педагогической парадигмы рассматриваются в контексте анализа разнообразных педагогических парадигм, которые являются способом осмысления педагогической действительности под углом зрения системы определенных научных подходов, способов анализа мира и помогают педагогу провести анализ научных публикаций, проанализировать свою деятельность и деятельность коллег, увидеть возможные пути профессионального роста и самосовершенствования.