eprintid: 26548 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/65/48 datestamp: 2018-02-21 11:53:59 lastmod: 2018-02-21 11:53:59 status_changed: 2018-02-21 11:53:59 type: article metadata_visibility: show title: Обдарованість, інтелект, креативність, творчість, навчальна діяльність у контексті закономірності розгортання освітнього процесу language: ukraine abstract: На основе универсальной парадигмы развития, выступающей фундаментальным объяснительным принципом, рассматриваются основные категории концепции одаренности, что позволяет проследить их структурно-функциональную и генетическую взаимосвязь в контексте образовательного маршрута человека. keywords: On the basis of the universal paradigm of development, being the fundamental explanatory principle, the basic categories of the conception of giftedness are examined, that allows to trace their structurally-functional and genetic interdependence in the context of man's educational development.. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2012 date_type: published publication: Інтелектуальна, академічна та творча обдарованість: спільне та відмінне: Матеріали круглого столу 20 січня 2012 р., м. Київ publisher: К.: ТОВ "Інформаційні системи" pagerange: 75-83 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В. (2012) Обдарованість, інтелект, креативність, творчість, навчальна діяльність у контексті закономірності розгортання освітнього процесу. Інтелектуальна, академічна та творча обдарованість: спільне та відмінне: Матеріали круглого столу 20 січня 2012 р., м. Київ. с. 75-83. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26548/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%88%D1%80%D1%83%D1%82%20%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8B.pdf