eprintid: 26564 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/65/64 datestamp: 2018-02-23 07:17:03 lastmod: 2018-02-23 07:17:03 status_changed: 2018-02-23 07:17:03 type: article metadata_visibility: show title: Творчий аспект професійного мислення вчителя language: ukraine abstract: Розглядається творчий аспект професійного мислення вчителя, який характеризується фрактальністью, парадоксальністю, діалоговим суб’єкт-суб’єктим характером та дозволяє педагогові проводити швидкий і ефективний аналіз умов педагогічних ситуацій і приймати оптимальні рішення, тобто діяти науково обґрунтовано, доцільно, своєчасно, економно. keywords: The creative aspect of teacher's professional thinking is analyzed which is characterized with fractality, paradoxicality, dialog subject and subject character allowing to conduct quick and effective analysis of the conditions f pedagogical situations and make optimum decisions, that is, to operate scientifically grounded, expediently, timely and economically. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_name: Кубіцький, С. О. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: BF subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2012 date_type: published publication: Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. number: 3(28) publisher: К.: НУОУ pagerange: 36-39 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В., Кубіцький, С. О. (2012) Творчий аспект професійного мислення вчителя. Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. (3(28)). с. 36-39. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26564/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%9A%D1%83%D0%B1%D0%B8%D1%86%D0%BA%D0%B8%D0%B9_1_2012.pdf