eprintid: 26614 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 220 dir: disk0/00/02/66/14 datestamp: 2018-02-28 07:30:29 lastmod: 2018-02-28 07:30:29 status_changed: 2018-02-28 07:30:29 type: article metadata_visibility: show title: Етапи проектування хмаро орієнтованого середовища навчання баз даних майбутніх учителів інформатики language: ukraine abstract: У статті висвітлене питання впровадження хмарних сервісів в освітній процес дисципліни «Бази даних» майбутніх учителів інформатики і проектування на їх основі хмаро орієнтованого навчального середовища. Проаналізований вітчизняний досвід формування хмаро орієнтованого середовища закладів освіти, наведені трактування понять «хмаро орієнтована система дистанційного навчання», «хмаро орієнтоване середовище у навчанні баз даних», «проектування хмаро орієнтованого середовища у навчанні баз даних майбутніх учителів інформатики». Виділені й описані такі етапи проектування хмаро орієнтованого середовища у навчанні баз даних майбутніх учителів інформатики: цільовий, концептуальний, змістовий, компонентний, упроваджувальний, оцінювально-узагальнювальний. Розроблено структуру навчальної взаємодії суб’єктів у навчанні баз даних в умовах ХОНС засобами хмаро орієнтованої системи дистанційного навчання Canvas, що складається із засобів комунікації, спільної роботи, планування навчальних подій, сховища даних. keywords: хмарний сервіс; змішане навчання; Canvas; етапи проектування навчального середовища creators_name: Коротун, О. В. creators_name: Кривонос, О. М. creators_id: krypton@zu.edu.ua ispublished: pub subjects: LB2300 subjects: QA76 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2018 date_type: published publication: Інформаційні технології і засоби навчання volume: 63 number: 1 pagerange: 130-145 refereed: TRUE issn: 2078-8184 referencetext: А. І. Гладир, Н. В. Зачепа, О. О. Мотруніч, "Системи дистанційного навчання – огляд програмних платформ", [Електронний ресурс]. Режим доступа: http://www.kdu.edu.ua/statti/Tezi/ Tezi_2012/43.pdf. А. М. Стрюк, "Система хмаро орієнтованих засобів навчання як елемент інформаційного освітньо- наукового середовища ВНЗ", Інформаційні технології і засоби навчання, №4 (42),с. 150-158, 2014. А. М. Стрюк, М. В. Рассовицька, "Розробка моделі хмаро орієнтованого середовища навчання інформатичних дисциплін студентів інженерних спеціальностей" [Електронний ресурс] . Режим доступа: http://lib.iitta.gov.ua/106479/1/stattya_14_1418034668_file.pdf В. В. Лапінський, "Навчальне середовище нового покоління та його складові", Науковий часопис НПУ імені М. "П. Драгоманова Серія №2. Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання, № 6 (13), с. 26-32, 2008. В. М. Кухаренко та ін., Теорія та практика змішаного навчання, Харків, Україна:М іськдрук, 2016. В. Ю. Биков, "Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ", Інформаційні технології в освіті, № 10, с. 8-23, 2011. В. Ю. Биков, М. П. Шишкіна, "Теоретико-методологічні засади формування хмаро орієнтованого середовища вищого навчального закладу", Теорія і практика управління соціальними системами, №2, с. 30-52, 2016. В. Биков, Ю. О. Жук, "Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем", Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно- технічної еліти, № 1(5), с. 64–76, 2003. К. Р. Колос, "Основні компоненти комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти", [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/1422/1/ Колос_21_01_2014.pdf. М. П. Шишкіна, "Теоретико-методичні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу", дис. д-ра пед. наук, інформаційно-комунікаційні технологій в освіті, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, Україна, 2016. Н. В. Сороко, "Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічної спеціальності в умовах комп’ютерно-орієнтованого середовища", дис. канд. пед. наук,НАПН України, Інститут інформ. технологій і засобів навчання, Київ, Україна, 2012. Н. В. Морзе, "Основи інформаційно-комунікаційних технологій", Київ, Україна: BHV, 2006. О. В. Коротун, "Система управління навчанням Canvas як компонент хмаро орієнтованого навчального середовища", Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 93 (IV(45)) ,с. 30-33, 2016. О. В. Коротун, "Хмаро орієнтована система управління навчанням Canvas", Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 1 (55), с. 230-239, 2016. О. М. Мельник, "Проектування електронних освітніх ресурсів з математики для учнів початкової школи", дис.к-та пед. наук, інформаційно-комунікаційні технології в освіті, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, Україна, 2017. О. М. Спірін,«Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною системою», Житомир, Україна: ЖДУ ім. І. Франка, 2007. О. М. Спірін, С. М. Іванова, "Використання електронних відкритих систем для інформаційно- аналітичної підтримки педагогічних досліджень: короткий термінологічний словник", Київ, ІІТЗН НАПН України, 2017. О. О. Рибалко, "Проектування електронних освітніх ресурсів навчання математики в початковій школі з використанням системи Adobe Flash", дис. канд. пед. наук, інформаційно-комунікаційні технології в освіті, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2017. С. Г. Литвинова, "Теоретико-методичні основи проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу", дис. д-ра пед. наук, інформаційно- комунікаційні технологій в освіті, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, Україна, Київ, Україна,2016. С. М. Горобець, О. В. Горобець, "Перспективи використання інформаційно-комунікаційних технологій у дистанційному та змішаному навчанні студентів гуманітарних спеціальностей", Нові технології навчання., Київ, Випуск 89, Частина 2, с. 85-90, 2016. Т. А. Вакалюк, "Модель хмаро орієнтованої системи підтримки навчання бакалаврів інформатики ВНЗ", Інформаційні технології і засоби навчання, №6 (56), с. 64-76, 2016. Ю. О. Жук, "Особистісний простір учня в комп’ютерно-орієнтованому навчальному середовищі", Інформаційні технології і засоби навчання, № 3 (29), 2012. citation: Коротун, О. В., Кривонос, О. М. (2018) Етапи проектування хмаро орієнтованого середовища навчання баз даних майбутніх учителів інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання, 63 (1). с. 130-145. ISSN 2078-8184 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26614/1/1866-9140-1-PB.pdf