eprintid: 26984 rev_number: 15 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/69/84 datestamp: 2018-04-21 06:48:49 lastmod: 2018-04-21 06:48:49 status_changed: 2018-04-21 06:48:49 type: thesis metadata_visibility: show title: Теоретико-методологічні засади розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін language: ukraine abstract: Розроблено і реалізовано методологічний базис дослідження; проаналізовано категоріально-поняттєвий апарат проблеми розвитку особистості педагога, цивілізаційні зміни та тенденції розвитку освіти й особистості педагога; розглянуто сутність та механізми цивілізаційних змін в епоху трансформації сучасного суспільства в новий інформаційний стан; проаналізовано провідні теорії та концепції розвитку особистості на міждисциплінарному рівнях у вітчизняних та зарубіжних джерелах у контексті універсальної парадигми розвитку у філософському, антропологічному, соціологічному, психологічному та педагогічному напрямах. Побудовано концепцію особистості педагога як трансцендентальної сутності, доведено, що кризовий лад сучасного життя виявляє ситуацію, коли діалектичний механізм розвитку особистості функціонує найбільш ефективно, через що розвиток особистості педагога набуває динамічності та спрямовується на трансцендентальну мету – ідеальне суспільство майбутнього. Обґрунтовано та експериментально перевірено концептуальну модель розвитку особистості педагога, інтегральну модель особистості педагога, науково-методичну систему, психолого-педагогічний механізм розвитку та саморозвитку особистості педагога в умовах цивілізаційний змін. keywords: The methodological basis of the research is developed and implemented; the categorial-conceptual apparatus of the problems teacher's personality development is analyzed as well as the civilizational changes and trends in the education and tteacher's personality development; the essence and the mechanisms of of civilization changes in the era of transformation of modern society into the state of a new information state; key theories and concept of personality development at the conceptual and interdisciplinary levels in domestic and foreign sources in the context of the universal paradigm of development in philosophical, anthropological, sociological, psychological and pedagogical spheres are analyzed. The concept of teacher's personality being the transcendental essence is built; it is grounded that the crisis of the modern ways of life reveales the situation where the dialectical mechanism of teacher's personality functions most efficiently, hence the development of teacher's personality gains dynamics and is directed at the transcendental goal – the ideal society of the future. A conceptual model of teacher's personality development; the integral model of teacher's personality; the scientific and methodical system as well as the psycho-pedagogical mechanism of teacher's development and self-development in the conditions of civilizational transformations are substantiated and verified. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: unpub subjects: B1 subjects: L1 subjects: LA divisions: sch_met full_text_status: public date: 2014 date_type: published pages: 45 institution: Житомирський державний університет імені Івана Франка department: ННІП thesis_type: other referencetext: 1. Вознюк О. В. Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти: інтегративний підхід : [монографія] / О. В. Вознюк, О. А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 684 с. – 44 авт. арк. 2. Вознюк О. В. Інноваційні підходи до організації знань у системі професійно-педагогічної підготовки / О.В. Вознюк // Професійна освіта : інноваційні технології та методики : [монографія] / [О. А. Дубасенюк, О. Є. Антонова, О. В. Вознюк та ін.] ; за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – С. 82–102. – 1,9 авт. арк. 3. Вознюк О. В. Аналіз еталонного акме-синергетичного средовища на прикладі виховного закладу А. С. Макаренка / О. В. Вознюк // Професійна педагогічна освіта: акме-синергетичний підхід : [монографія] / [О. А. Дубасенюк, О. Є. Антонова, О. В. Вознюк та ін.] ; за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2011. – С. 146-163. – 0,8 авт. арк. 4. Вознюк А.В. Философские основания педагогической аксиоматики : : [монографія] / О.В. Вознюк, О.А. Дубасенюк. – Житомир, Изд. ЖГУ им. И.Франко, 2011. – 564 с. – 35 авт. арк. 5. Вознюк О.В. Суб’єкт-суб’єктна особистісно орієнтована парадигма як головний критерій виявлення педагогічних міфів / О.В. Вознюк Професійна педагогічна освіта : особистісно орієнтований підхід : [монографія] / [О. А. Дубасенюк, О. Є. Антонова, О. В. Вознюк та ін.] ; за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С. 79-123. – 0,8 авт. арк. 6. Вознюк О. В. Интегральная концепция соматического и духовного здоровья личности : [монографія] / А. В. Вознюк ; под ред. А. А. Дубасенюк. – Житомир: Изд-во ЖГУ им. И. Франко, 2013. – 716 с. 7. Вознюк А.В. Розвиток особистості педагога в умовах цивілізаційних змін: теорія і практика : [монографія] / О. В. Вознюк ; за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2013. – 604 с. 8. Вознюк О.В. Інтегральний підхід до формування духовно-моральних цінностей молоді / О.В. Вознюк // Нові технології навчання : зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2009. – № 58. – Ч. 2. – С. 320-327. 9. Вознюк О.В. Особливості ціннісно-психологічного аспекту педагогічної теорії і практики / О.В. Вознюк // Вісник національної академії оборони. – 2009. – № 4 (12). – С. 5–11. 10. Вознюк О.В. Парадигмальні зміни в педагогічній теорії: проблеми і перспективи / О.В. Вознюк // Вісник національної академії оборони. – 2009. – № 5 (13). – С. 21–26. 11. Вознюк О.В. Розвиток ціннісно-психологічного аспекту педагогічної теорії і практики / О.В. Вознюк // Зб. наук.праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – К. : ВІКНУ, 2009. – Вип. 21. – С. 242-249. 12. Вознюк О.В. Інтегральний підхід до аналізу проблем професійної освіти / О.В. Вознюк // Педагогіка і психологія професійної освіти : наук.-метод. журнал. – 2009. – № 2. – С. 11–20. 13. Вознюк О.В. Побудова інтегральної педагогічної парадигми: постановка проблеми / О.В. Вознюк // Вісник Житомирського державного університету. – 2009. – № 48. – С. 22–26. 14. Вознюк О.В. Проблема наукової і предметної інтеграції знань у системі професійної підготовки / О.В. Вознюк // Вісник національної академії оборони. – 2010. – № 1 (14). – С. 20–24. 15. Вознюк О.В. Фрактально-голограмний підхід до побудови соціально-педагогічного середовища: теорія і практика / О.В. Вознюк // Нові технології навчання: зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2010. – № 62. – С 36-42. 16. Вознюк О.В. Новітні підходи до організації науково-педагогічного знання / О.В. Вознюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. праць / [редкол. І.А.Зязюн (гол.)]. – Київ-Вінниця: Тов фірма "Планер", 2010. – Вип. 24. – С. 259-263. 17. Вознюк О.В. Цілісно-системний підхід до аналізу педагогічної творчості / О.В. Вознюк // Вісник Житомирського державного університету. 2010. – № 52. – С. 40–43. 18. Вознюк О.В. Аналіз деяких результатів системних досліджень у вітчизняній і польській педагогічній науці / О.В. Вознюк // Українська Полоністика. – Житомир, 2010. – Вип. 7. – С. 137–145. 19. Вознюк О.В. До проблеми обґрунтування інтегральної педагогічної парадигми / О.В. Вознюк // Нові технології навчання : зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2010. – № 66. – С. 154-159. 20. Вознюк О. Теоретико-методологічні засади професійного розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін / О.В. Вознюк // Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць / [за заг. ред. проф. В.І. Сипченка]. – Слов'янськ : СДПУ, 2010. – Спецвип. 5. – Ч. ІІ. – С.17-26. 21. Вознюк О.В. Сучасні наукови підходи до аналізу професійного розвитку педагога / О.В. Вознюк // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університеу імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2010. – № 3. – С. 38-43. 22. Вознюк О.В. Проблема наукової й предметної інтеграції знань / О.В. Вознюк // Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – Глухів: ГНПУ ім. О. Довженка, 2010. – Вип. 15. –Ч. 2. – С. 179-184. 23. Вознюк А.В. Изменение традиционной парадигмы преподавания точных дисциплин: от мифа и сказки к подлинному пониманию Вселенной / А.В. Вознюк // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия педагогика, психология. – 2010. – № 2 (2). – С. 32-36. 24. Вознюк А.В. К вопросу об обосновнии холистической парадигмы образования / А.В. Вознюк // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия педагогика, психология. – 2010. – № 3 (3). – С. 34-41. 25. Вознюк А.В. Интегральный подход к проблеме образовательных целей развития человека / А.В. Вознюк // Вестник Московского государственного обласного социально-гуманитарного института : Гуманитарные науки. – 2010. – № 2 (10). – С. 183-192. 26. Вознюк А.В. Процесс достижения акме как фазовое (критическое) явление: постановка проблемы / А.В. Вознюк // Акмеология 2011. Методологические и методические проблемы [под ред. Н. В. Кузьминой, Е. Н. Жариновой]. – СПб.: Из-во НУ "Центр стратегических исследований", 2011. – С. 57-65. 27. Вознюк О.В. На шляху до побудови холістичної парадигми освіти / О.В. Вознюк // Нові технології навчання: зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2011. – Вип. 66. – Ч. 1. – С. 62–66. 28. Вознюк О. Психолого-педагогічні чинники ефективної педагогічної дії у системі професійої підготовки / О.В. Вознюк // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка, 2011. – Вип. XXXVII. – С. 58-61. 29. Вознюк О. В. Системне узагальнення концептуальних підходів до професійно-педагогічної підготовки: здобутки польських та українських науковців / О.В. Вознюк // Українська Полоністика. – Житомир, 2011. – Вип. 8. – С. 96–107. 30. Вознюк О.В. Методологічні засади креативної освіти: визначення понять / О.В. Вознюк // Нові технології навчання : зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2011. – Вип. 69. – Ч. І. – С. 48-53. 31. Вознюк О.В. Вища освіта: цивілізаційні виклики та перспективи розвитку / О.В. Вознюк // Науковий вісник Чернівецького університету. – Вип. 357 : Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2011. – С. 34-39. 32. Вознюк О.В. Творчість, інтелект, обрадованість: генетичні особливості і точки перетину / О.В. Вознюк // Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія і практика: зб. наук. праць. – К.: Інформаційні системи, 2011. – Вип. 5. – С. 159-165. 33. Вознюк О.В. Особистісний аспект професійного становлення сучасного фахівця педагога / О.В. Вознюк // Spoleczenstwo i Edukacja Miedzynarodowe Studia Humanistyczne. – Legnica 2012. – Nr 2/2012. – С. 350-372. 34. Вознюк О.В. Творчі якості педагога як детермінанти його творчого мислення / О.В. Вознюк // Нові технології навчання: зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2012. – Вип. 71. – С. 52-57. 35. Вознюк О.В. Синергетично-кібернетичний підхід до управління освітньою системою регіону / О.В. Вознюк // Вісник Житомирського державного університету. – 2012. – № 61. – С. 60-64. 36. Вознюк О.В. Психолого-педагогічні механізми розвитку особистості педагога // Нові технології навчання: зб. наук. праць. – Київ-Вінниця, 2012. – Вип. 73. – Ч. 1. – С. 45-52. 37. Вознюк О. В. Теоретичні засади організації засобів навчання у системі освіти / О. В. Вознюк // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. – К. : Педагогічна думка, 2012. – Вип. 12. – С. 56–63. 38. Вознюк О.В. Цивілізаційні виклики освіті дорослих / О.В. Вознюк // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. праць. – К.: Едельвейс, 2012. – Вип. 5. – С. 96-103. 39. Вознюк О.В. Професійний розвиток педагога в Польщі та провідних країнах світу / О.В. Вознюк // Українська Полоністика. – Житомир, 2012. – Вип. 9. – С. 176–185. 40. Вознюк О.В. Головні аспекти розвитку особистості педагога: польський та український напрями дослідження / О.В. Вознюк // Українська Полоністика. – Житомир, 2013. – Вип. 10. – С. 150-158. 41. Вознюк О.В. Діагностичний інструментарій дослідження розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін / О.В. Вознюк // Нові технології навчання : зб. наук. праць. – Київ, 2013. – Вип. 76. – С. 183-188. 42. Вознюк О.В. Програма та хід педагогічного експерименту щодо розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін / О.В.Вознюк // Нові технології навчання : зб. наук. праць. – Київ, 2013. – Вип. 78. – С. 134-142. 43. Вознюк О.В. Модель особистості педагога / О.В. Вознюк // Нові технології навчання : зб. наук. праць. – Київ, 2013. – Вип. 79. – С. 231-239. 44. Вознюк О. Знаннєва інтеграція як основа інтердисциплінарності педагогіки / О. Вознюк // Interdyscyplinarnosc pedagogiki i jej subdyscypliny [pod red. Z. Szaroty, F. Szioska]. – Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologi Ekxploatacji, 2013. – S.707-717. 45. Вознюк А.В. Информационная концепция здоровья личности / А.В. Вознюк // Акмеология 2013. Методологические и методические проблемы / [под ред. Н. В. Кузьминой, Е. Н. Жариновой]. – СПб.: Из-во "Центр стратегических исследований", 2013. – Вып. 22– С. 37-46. citation: Вознюк, О. В. (2014) Теоретико-методологічні засади розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін. Автореферат thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/26984/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82_%D0%94%D0%B8%D1%81%202014_%D0%BA%D1%96%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B9.pdf