eprintid: 27353 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 299 dir: disk0/00/02/73/53 datestamp: 2018-07-24 14:19:24 lastmod: 2018-07-24 14:19:24 status_changed: 2018-07-24 14:19:24 type: article metadata_visibility: show title: Роль засобів масової інформації у формуванні образу осіб з особливим потребами у масовій свідомості language: ukraine abstract: The article presents the results of an empirical study of the definition of the role of the media and other information resources in the process of constructing the image of a person with special needs in the mass consciousness of the residents of the Zhytomyr region. The study was conducted by the Center for Practical Psychology "ForLife" within the framework of the grant project of the Zhytomyr Regional State Administration. As a result of the study, it was established that ordinary Ukrainians receive information about persons with special needs from the mass media and social networks, relatively isolated, for people who do not have constant contact with this category of persons, the most competent sources of information remain (medical workers, teachers, workers of public organization). keywords: picture of the world, images of the world, mass consciousness, social networks, mass media creators_name: Кириченко, В. В. creators_id: viklive@yandex.ru ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2018 date_type: published publication: Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки volume: 1 number: 2 publisher: Вид-во «Гельветика» pagerange: 145-149 refereed: TRUE issn: 2312-3206 citation: Кириченко, В. В. (2018) Роль засобів масової інформації у формуванні образу осіб з особливим потребами у масовій свідомості. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки, 1 (2). с. 145-149. ISSN 2312-3206 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/27353/1/%D0%9A%D0%B8%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%92.%20%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%B2%20%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D1%83%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%83%20%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%20%D0%B7%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BC%20%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B9%20%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20.pdf