eprintid: 27422 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/74/22 datestamp: 2018-09-26 11:09:18 lastmod: 2018-09-26 11:09:18 status_changed: 2018-09-26 11:09:18 type: book metadata_visibility: show title: Методологические, ценностные и цивилизационые основания науки language: russian abstract: Розглядаються три головних орієнтації людського існування, які визначають як три ціннісні стратегії людини і людства (чуттєву, надчуттєву і ідеалістичну), як три елементи моделі реальності (світ - межа - людина), як три методологічні сфери науки (загальне, особливе, одиничне), як три стратегії пізнання і освоєння дійсності (правопівкульову-ірраціональну, лівопівкульову-раціональну, міжпівкульову-творчу), так і три цивілізаційних проекту (західний, східний, центральний). Особливо важливими виступають методологічні основи науки, які визначають головний принцип пізнання реальності, згідно з яким будь-який предмет/явище нашої реальності повинен бути представлений і вивчений на основі його рефлексії в трьох методологічних сферах. keywords: Three main orientations of human existence are considered, which define three value strategies of man and mankind (sensual, supersensual and idealistic), three elements of the model of reality (world – border -man), three methodological spheres of science (universal, peculiar, singular), three strategies of cognition and mastering the reality (right hemisphere-irrational, left hemisphere-rational, interhemispheric-creative), and three civilizational projects (western, eastern, central). Particularly important are the methodological foundations of science that determine the main principle of cognition of reality, according to which any object / phenomenon of our reality must be represented and studied on the basis of its reflection in three methodological spheres. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: B1 subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2018 date_type: published publisher: Koob publications place_of_pub: Жмтомир pages: 72 refereed: TRUE referencetext: Бартол Курт. Психология криминального поведения. – М.: Olma Media Group, 2004. – С. 289. – 352 с. Бордовская Н. В. Педагогика: [учебник для вузов] / Н. В. Бордовская, А. А. Реан – СПб. : Издательство "Питер", 2000 – 307 с. Брагина Н.Н. Функциональные асимметрии человека / Н.Н. Брагина, Т.А. Доброхотова. – М. : Медицина, 1988. – 288 с. Вейник А.И. Термодинамика реальных процессов / А.И. Вейник. – Минск: Наука i тэхнiка, 1991. – 576 с. Вознюк А. В. Как возможен синтез знаний: монография. – Житомир: Изд-во ЖГУ им. И. Франко, 2016. – 878 с. URL: http://eprints.zu.edu.ua/21842/ Вознюк А. В. Педагогическая парадоксология: аксиоматический, теоретический, прикладной аспекты. Житомир: Рута, 2016. – 622 с. URL: http://www.klex.ru/l4c Вознюк А.В. Фундаментальные и прикладные основания общинного / соборного устройства Вселенной. Житомир: Koob publications, 2018. – 274 с. URL: http://www.koob.ru/voznyuk/ustroystva_vselennoy Гегель Г. Философия религии в 2-х т. / Г. Гегель. – М.: Мысль, 1976–1977. – Т. 1. – 532 с.; т. 2. – 573 с. Гогулан М.С. Попрощайтесь с болезнями. Опыт собственного излечения по системе Ниши / М.С. Гогулан. – Минск: Мыжд. кн. дом., 1996. – 302 с. Горелов И.Н. Разговор с компьютером: Психолингвистический аспект проблемы / И.Н. Горелов. – М.: Наука, 1987. – 256 с. Дмитрук М. А. Вдохновение по заказу? / М. А. Дмитрук. – М.: Знание, 1989. – 65 с. Кликс Ф. Пробуждающееся мышления / Ф. Кликс. – М.: Прогресс, 1983. – 302 с. Козырев Н. А. Избранные труды. – Л.: Изд. ЛГУ, 1994. – 445 с. Колесникова И. А. Педагогическая реальность: опыт межпарадигмальной рефлексии. Курс лекций по философии педагогики / И. А. Колесникова. – СПб.: "ДЕТСТВО-ПРЕСС", 2001. – 288 с. Кудаев М.Р. Дидактический материал для самоподготовки к аттестации по педагогике. Учебное пособие / М.Р Кудаев. – Майкоп: изд-во АГУ, 2008. – 240 с. Кузнецов, О.Л. Устойчивое развитие: синтез естественных и гуманитарных наук / О.Л.Кузнецов, П.Г. Кузнецов, Б.Е. Большаков. – М.: Ноосфера, 2001. – 282 с. Манн Т. Собрание сочинений в 10-ти томах. – М.: Худ. лит, 1960, т. 5. – 694 с.; т. 6. – 672 с. Морен Э. Образование в будущем: семь неотложных задач / Э. Морен // Синергетическая парадигма. Синергетика образования. – М.: Прогресс-традиция, 2007. – С. 24–96. Наан Г. И. Симметрическая вселенная (доклад на Астрономическом совете АН СССР 29 января 1964 г.)// Тартуская астрономическая обсерватория. Публикации. – Тарту, 1966. – T. 56. – С. 431-433. Петров М.К. Самосознание и научное творчество / Петров М.К. – Ростов-на-Дону: Изд. РГУ, 1992. – 220 с. Плеханов Г. В. Избранные философские произведения. – М.: Политиздат, 1956. – Т. 1. – 847 с. Потебня А.А. Слово и миф / А.А. Потебня. – М.: Правда, 1989. – 622 с. Пригожин И. Порядок из хаоса: Новый диалог человека с природой / И. Пригожин, И. Стенгерс. – М.: Прогресс, 1986. – 432 с. Ротенберг В.С. Гипноз и образное мышление / В.С. Ротенберг // Психологический журнал. – Т. 2. – 1985. – № 6. – С. 23–34. Ротенберг В.С. Мозг. Стратегия полушарий / В.С. Ротенберг // Знание – сила. – 1984. – № 6. – С. 54–57. Сорокин П. А. Человек, цивилизация, общество. – М.: Политиздат, 1992. – 543 с. Субетто А.И. Теория знания и системология образования: монография / А.И. Субетто; под науч. ред. д.ф.н., проф. Л.А. Зеленова. – СПб.: Астерион, 2018. – 142 с. Сухотин А. К. Парадоксы науки. – М.: Молодая гвардия, 1978. – 240 с. Фаст Дж. Язык тела. Как понять иностранца без слов / Дж. Фаст, Є. Холл. – М.: Вече, Персей, Аст., 1995. – 432 с. Фромм Э. Анатомия человеческой деструктивности / Э. Фромм. – М. : Республика, 1994. – 447 с. Халле М. О роли простоты в лингвистических описаниях // Новое в лингвистике, вып. 4. – М.: Наука, 1965. – С. 234–246. Чалдини Р. Психология влияния / Р. Чалдини. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 272 с. Чалидзе В. Иерархический человек (социобиологичекие заметки). – М.: Терра, 1991. – 224 с. Черняк Ю.А. Простота сложного / Ю.А. Черняк. – М.: Знание, 1975. – 234 с. Шпенглер О. Закат Европы: очерки морфологии мировой истории / О. Шпенглер. – Т. 1. – М.: Мысль, 1993. – 663 с. Шредингер Э. Что такое жизнь с точки зрения физики. – М.: Изд. Ин. лит., 1947. – 146 с. Эшби У. Несколько замечаний / У. Эшби // Общая теория систем. – М.: Мир, 1966. – С. 164–179. Murphy M., Dobovan S. Contemporary meditation research. – San Francisco, Esalen Institute Press, 1985. – P. 34–40. Slatkin Arthur. The Stockholm Syndrome Revisited // The Police Chief Magazine, Vol.LXXV, No.12, December 2008; "Stockholm syndrome": psychiatric diagnosis or urban myth? // Acta Psychiatrica Scandinavica, Volume 117, Issue 1, pages 4-11, January 2008. Turner James T.. Factors Influencing the Development of the Hostage Identification Syndrome // Political Psychology, Vol.6, No.4, 1985, pp. 705-711. citation: Вознюк, О. В. (2018) Методологические, ценностные и цивилизационые основания науки. Koob publications, Жмтомир. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/27422/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F%20%D0%9C%D0%9E%D0%9D%D0%9E.pdf