eprintid: 27442 rev_number: 8 eprint_status: archive userid: 1500 dir: disk0/00/02/74/42 datestamp: 2018-09-29 11:26:01 lastmod: 2018-09-29 11:26:01 status_changed: 2018-09-29 11:26:01 type: article metadata_visibility: show title: Вікові особливості поведінкових характеристик дітей дошкільного віку language: ukraine abstract: ормування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я молодого покоління, убезпечення його життєдіяльності – одне з основних завдань держави. Передусім, воно актуалізується у дошкільному віці, коли відбувається створення базових компонентів формування особистості дитини. Наявна система дошкільної освіти в Україні потребує якісного реформування в контексті переходу до диференціації навчання. За таких обставин значно підвищується роль фізичного виховання у системі дошкільної освіти, потенціал якого не лише у впливі на рухову сферу, а й на духовну, особистісну та соціальну. При цьому необхідний диференційований підхід, який враховує вік, стан здоров`я, фізичної підготовленості, а також типологічні особливості нервової системи дітей дошкільного віку. Мета дослідження: визначити вікові особливості дітей дошкільного віку за поведінковими характеристиками. Матеріал і методи: дослідження проводилося на базі дошкільних навчальних закладів м. Львова та Львівської області у 2017 році. Усього у дослідженні взяли участь 1188 дітей дошкільного віку, серед них 418 дітей (216 хлопчиків, 202 дівчаток) молодшого дошкільного віку (3–4 роки), 350 – (180 хлопчиків, 170 дівчаток) середнього дошкільного віку (4–5 років) та 420 – (211 хлопчиків, 209 дівчаток) старшого дошкільного віку (5–6 років) та 78 вихователів-педагогів. У роботі застосовано такі методи дослідження: загальнонаукові (аналіз, узагальнення даних літературних джерел); педагогічні (констатувальний експеримент); анкетування, математичної статистики. Зазначено, що в процесі фізичного виховання педагогам необхідно дотримуватися диференційованого підходу, який враховує типологічні особливості нервової системи дітей 3–6 років. Встановлено, що серед дітей дошкільного віку траплялися усі типи нервової системи з тенденцією до переважання дітей з врівноваженою нервовою системою. Співвідношення кількості дітей 3–6 років із різними типами нервової системи була майже однаковою в усіх вікових підгрупах дівчаток і хлопчиків. keywords: поведінкові характеристики, діти, дошкільний вік. creators_name: Пасічник, В. М. creators_name: Пітин, М. П. creators_name: Бубела, О. Ю. ispublished: pub subjects: AZ divisions: sch_the full_text_status: public date: 2018-05-24 date_type: published publication: Фізична культура, спорт та здоров'я нації number: 5 publisher: Вінниця pagerange: 90-96 refereed: TRUE issn: 2071-5285 citation: Пасічник, В. М., Пітин, М. П., Бубела, О. Ю. (2018) Вікові особливості поведінкових характеристик дітей дошкільного віку. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (5). с. 90-96. ISSN 2071-5285 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/27442/1/14.pdf