%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Богуславська, В. Ю. %D 2018 %F zu2:27480 %I Вінниця %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K теоретична підготовка, засоби та методи теоретичної підготовки, циклічні види спорту. %N 5 %P 147-153 %T Пріоритетність засобів та методів теоретичної підготовки в циклічних видах спорту (на матеріалі опитування викладачів ВНЗ) %U http://eprints.zu.edu.ua/27480/ %X У статті представлено результати опитування викладачів ВНЗ на предмет встановлення пріоритетності засобів та методів теоретичної підготовки у підготовці спортсменів з циклічних видів спорту. Мета дослідження полягала у визначенні пріоритетності засобів та методів теоретичної підготовки у підготовці спортсменів з циклічних видів спорту на різних етапах багаторічного спортивного вдосконалення. В роботі використовувалися наступні методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел, вивчення документальних матеріалів, аналіз анкетних даних, методи математичної статистики. В опитуванні взяли участь 88 викладачів ВНЗ. Серед яких 6 докторів наук, 58 – кандидатів наук, 24 – не мають наукового ступеня. В результаті аналізу анкетних даних встановлено, що, на думку більшості опитаних викладачів ВНЗ, найзатребуванішим засобом теоретичної підготовки на всіх етапах багаторічного спортивного вдосконалення є книги, у тому числі електронні та аудіокниги. Крім того, значна кількість фахівців радить на всіх етапах підготовки спортсменів використовувати новітні технічні засоби навчання. Разом з тим, слід відзначити, що на початкових етапах процесу багаторічного вдосконалення переважають такі засоби, як документальні та художні фільми, плакати, малюнки і брошури, анімація (мультфільми на спортивну тематику), ігри (пазли, квести, вікторини та ін.), педагогічне тестування, практичні заходи, комп’ютерні програми. На противагу цьому, на більш високих щаблях процесу багаторічного вдосконалення пріоритет віддано таким засобам, як збірники наукових статей, навчальні посібники, монографії, лекції, пошукові сервіси мережі Інтернет. Виявлено, що у першій стадії процесу багаторічного вдосконалення характерними для застосування, на погляд викладачів, є вербальні (словесні), наочні (ілюстрування, демонстрування), ігровий та змагальний методи, а у другій – перевага віддається методам інформаційного пошуку, інтерактивним методам та самоосвіті.