eprintid: 27722 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/02/77/22 datestamp: 2018-12-17 10:49:49 lastmod: 2018-12-17 10:49:49 status_changed: 2018-12-17 10:49:49 type: article metadata_visibility: show title: Організація профільного навчання в старшій школі зарубіжжя та його педагогічний супровід (компаративний аналіз) language: ukraine abstract: У статті здійснено порівняльний аналіз організації освітнього процесу в старшій школі за кордоном, а також підготовки вчителів до його реалізації. Показано, що в розвинутих країнах навчання на старшій ланці середньої освіти є диференційованим і професійно зорієнтованим. Добре організована допомога учням у виборі спеціалізації навчання та майбутньої професії. Старша профільна школа за кордоном переважно відокремлена від базової середньої школи. Існує тенденція до зростання кількості вчителів з магістерським ступенем освіти. keywords: профільне навчання, диференційоване навчання, старша школа зарубіжжя, компаративний аналіз, підготовка вчителів. creators_name: Мельниченко, Р. К. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB1603 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2018 date_type: published publication: Збірник наукових праць «Педагогічні науки» number: 1 publisher: Херсонський державний університет pagerange: 71-76 refereed: TRUE issn: 2413-1865 referencetext: 1. Авчіннікова Г. Напрями профілізації навчання в американській старшій школі. Зб. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань: ФОП Жовтий О.О., 2014. Ч. 2. С. 9– 14. 2. Кошманова Т. С. Розвиток педагогічної освіти у США (1960-2000 рр.): автореф. дис. … докт. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2002. 40 с. 3. Красовицький М. Ю. Погляд на американську школу. Шлях освіти. 1999. № 2. С. 12– 15. 4. Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі: спільність і розбіжності: монографія. К. : Вища шк. 1997. 179 с. 5. Авраменко М.М. Профільне навчання в середній школі ФРН: автореф. дис. …канд. пед. наук: 13.00.01. Київ, 2007. 24 с. 6. Кравець Н. Л. Організація профільного навчання старшокласників у гімназіях сучасної Німеччини: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Житомир, 2007. 16 с. 7. Балацька Н. Організація професійно-орієнтаційної роботи в сучасних середніх школах Великої Британії. Теоретичні питання культури, освіти та виховання: зб. наук. пр. К.: КНЛУ, 2002. № 19. С. 110 – 113. 8. Локшина О. І. Про розвиток шкільної освіти Англії на сучасному етапі. Педагогіка і психологія. 2001. № 2. С.119 – 127. 9. Фаннінгер Л. П. Особливості профільного навчання в основній школі Австрії: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01. Тернопіль, 2008. 22 с. 10. Сальберг Паси. Финские уроки. История успеха реформ школьного образования в Финляндии. Москва: Классика XXI, 2015. 230 с. 11. Максименко А.П. Основні принципи організації навчального процесу у загальноосвітньому та технологічному ліцеях Франції (1945 – 1995): дис. …канд. пед. наук: 13.00.01. К., 1997. 188с. 12. Харченко Т.Г. Тенденції гуманізації підготовки вчителів у Франції у другій половині ХХ століття. Вісник ЖДУ. 2009. Вип. 43. С. 102– 107. 13. Моос Я. Технічний ліцей у Польщі: зарубіжний досвід. Професійно-технічна освіта. 2000. № 3. С. 46 – 50. 14. Мельниченко Р., Поліщук Н. Реформа середньої освіти та організація профільного навчання в Україні й Польщі: порівняльний аспект. Українська полоністика. 2017. № 14. С. 89 – 99. 15. Фіра Л. С. , Острівна О. І., Сидоренко О. Л., Лихацький П. Г. Чехія: погляд на систему освіти. Тернопіль : ТДМУ, 2006. 100 с. 16. Старша школа зарубіжжя: організація та зміст освіти: монографія / за ред. О. І. Локшиної; Ін-т пед. АПН України. К. : СПД Богданова, 2006. 228 с. 17. Луговий В. І. . Диференціація середньої освіти в країнах організації економічного співробітництва і розвитку. Педагогіка і психологія. 2009. № 1. Диференціація навчання: теорія, практика, перспективи. С. 60– 67. 18. Антонова О. Є. Теоретичні та методичні засади навчання педагогічно обдарованих студентів: Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. 472 с. 19. Семергей Н. В. Організація диференційованого навчання в сучасній зарубіжній школі. Постметодика. 2000. № 3. С. 14 – 17. 20. Бургун І. В. До питання про систему освіти Швеції. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія: Педагогіка і психологія. К.: Пед. преса, 2003. Вип. 5. С. 53 – 59. 21. Лукьянченко С. И. Профессиональная ориентация молодежи за рубежом (на примере Японии, Франции, Германии). Инновации в образовании. 2003. № 3. С. 96 – 101. 22. Мукан Н. Індивідуальні методи і форми професійного розвитку педагогів у системі неперервної професійної освіти Канади, Великобританії, США. Неперервна професійна освіта. 2007. Вип. 1– 2. С. 157– 165. 23. Вітвицька С. С. Педагогічна підготовка магістрів в умовах ступеневої освіти: теоретико-методологічний аспект: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2009. 440 с. 24. Петрушкова О. О. Освіта вчителів для роботи в умовах багатомовної освіти в країнах об’єднаної Європи. Вісник ЖДУ. Вип. 6 (78). 2014. С. 148 – 156. citation: Мельниченко, Р. К. (2018) Організація профільного навчання в старшій школі зарубіжжя та його педагогічний супровід (компаративний аналіз). Збірник наукових праць «Педагогічні науки» (1). с. 71-76. ISSN 2413-1865 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/27722/1/%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf