%0 Journal Article %@ 2304-5809 %A Загурська, І. С. %A Шевчук, О. П. %D 2018 %F zu2:27842 %I Видавничий дім «Гельветика» %J Молодий вчений %K тривожність, корекційно-розвивальна програма, психологічна допомога, самоповага, міжособистісна взаємодія %N 4 %P 642-645 %T Корекційно-розвивальна робота практичного психолога як форма психологічної допомоги у подоланні тривожності підлітків %U http://eprints.zu.edu.ua/27842/ %X У статті розглядається проблема виникнення тривожності у підлітків, яка виникає під впливом хвилюю- чих ситуацій, пов’язаних із самовизначенням, міжособистісною взаємодією, розвитком образу «Я». Відмі- чається, що окрім позитивної, мобілізуючої функції, тривожність має деструктивний вплив на особистість, що може виражатися в широкому діапазоні проявів: від зниження рівня самоставлення до абсолютної невпевненості у власних здібностях. Саме тому важливо сприяти усвідомленню учнями факторів, які провокують виникнення підвищеного рівня тривожності та засвоєнню ефективних прийомів її зниження. Досягнення поставлених завдань можливе за допомогою включення підлітків до корекційно-розвивальної програми. Завданнями програми є підвищення впевненості у собі та розвиток самоповаги, а також виро- блення навичок оптимальної взаємодії з оточуючими у ситуаціях, які викликають тривожність.