%0 Book %A Вірковський, А. П. %C Житомир %D 2016 %F zu2:27884 %I ЖДУ ім. Івана Франка %P 120 %T Потенційна обдарованість підлітка %U http://eprints.zu.edu.ua/27884/ %X У монографії висвітлюються аспекти потенційної обдарованості учасників освітнього процесу. Доводиться, що методологічним підгрунтям розвитку потенційної та актуальної обдарованості учнів є закони філософії про взаємозв'язок категорій можливості й дійсності, оскільки природні задатки особистості до виконання певного виду діяльності постають як потенційні можливості особистості, що набувають свого розвитку і реалізуються за певних умов. Це означає, що можливий (потенційний) аспект розвитку особистості стає такою самою фундаментальною характеристикою, як і аспект актуально-дійсний. Показано, що потенційна можливість є одним із варіантів здійснення дійсності в часі, коли розвиток в потенційному (непроявленому, імовірнісниму) вигляді містить в собі можливий в просторово-часовому аспекті план та структуру своєї подальшої еволюції.