eprintid: 27884 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/78/84 datestamp: 2018-12-28 08:17:30 lastmod: 2018-12-28 08:17:30 status_changed: 2018-12-28 08:17:30 type: book metadata_visibility: show title: Потенційна обдарованість підлітка language: ukraine abstract: У монографії висвітлюються аспекти потенційної обдарованості учасників освітнього процесу. Доводиться, що методологічним підгрунтям розвитку потенційної та актуальної обдарованості учнів є закони філософії про взаємозв'язок категорій можливості й дійсності, оскільки природні задатки особистості до виконання певного виду діяльності постають як потенційні можливості особистості, що набувають свого розвитку і реалізуються за певних умов. Це означає, що можливий (потенційний) аспект розвитку особистості стає такою самою фундаментальною характеристикою, як і аспект актуально-дійсний. Показано, що потенційна можливість є одним із варіантів здійснення дійсності в часі, коли розвиток в потенційному (непроявленому, імовірнісниму) вигляді містить в собі можливий в просторово-часовому аспекті план та структуру своєї подальшої еволюції. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вірковський, А. П. ispublished: pub subjects: B1 subjects: BF subjects: L1 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2016 date_type: published publisher: ЖДУ ім. Івана Франка place_of_pub: Житомир pages: 120 refereed: TRUE referencetext: 1. Антонова О. Є. Обдарованість: досвід історичного та порівняльного аналізу: Монографія. - Житомир: Житом. держ. ун-т, 2005. – 456 с. 2. Аніскіна Н. Педагогічна підтримка обдарованості. - К.: Шк. Світ, 2005.-128 с. 3. Богоявленская Д. Б. О предмете и методе исследования творческих способностей // Психол. журн. - 1995. - №5. - С. 49 - 58. 4. Вознюк О. В. Точка біфуркації. Чи стане вона точкою опори? // Віче. – 2001. – № 12. – С. 82–98. 5. Вимірювання інтелекту дітей: Посібник для практичного психолога: У 2 ч. / За ред. Ю. Гільбуха. – К., 1992. – 4.1. – 132 с. – 4.2. – 62 с. 6. Гільбух Ю. З. Розумово обдарована дитина: психологія, діагностика, педагогіка. – К.: Віпол, 1993. – 75 с. 7. Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта / Психология мышления. - М., 1965. – 456 с. 8. Гриндер Майкл, Ллойд Линда. Школьная магия. Серия “НЛП в педагогике”. – М., 1994. – 195 с. 9. Добронравова И. С. Синергетика: становление нелинейного мышления. – К.: Лыбидь. – 1990. – 152 с. 10. Дружинин В. Н. Психология интеллекта //Педагогика. – 1998. – № 32. – С. 32 - 37. 11. Дубров А. П. Когнитивная психофизика. Ростов-на Дону, Феникс. - 2006. – 312 с. 12. Дубров А. П. Симметрия биоритмов и реактивности / А. П. Дубров. – М.: Медицина, 1987. – 176 с. 13. Дьюи Дж. Школы будущeго / Д. Дьюи. – М.: Работник просвещения, 1922. – 321 с. 14. Ефроімсон В. П. У геніальних людей люблячі матері // Обдарована дитина. – 2005. – № 2. – С. 8-12. 15. Ефроимсон В. Божий дар или естественный феномен / Народное образование. – № 4. – 1991. – С.115-125. 16. Эфроимсон В. П. Загадка гениальности. - М. Знание, 1991. – 117 с. 17. Зазимко О. В. Психологічні основи ідентифікації технічної обдарованості в юнацькому віці : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 "Педагогічна та вікова психологія" / О.В. Зазимко. – Київ, 2003. – 25 с. 18. Зязюн І. А. Світоглядні пріоритети педагогіки // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. – У 2-х ч. – Ч. 1. – Київ – Вінниця: ДОВ Вінниця, 2002. – С. 10-16. 19. Капра Ф. Дао физики. – СПб.: Орис, 1994. – С. 7 - 14. 20. Капра Ф.. Скрытые связи /пер. с англ.— К.: “София”, 2004. — 336 с. 21. Капра Ф. Паутина жизни. Новое научное понимание живых систем /Пер. с англ. под ред. В. Г. Трилиса. — К.: ИД “София”, 2003. — 336 с. 22. Карабаєва І. І. Обдаровані дошкільники: методи ознайомлення з буквеними знаками на образній основі // Обдарована дитина. - 2007. - № 9 .-С.44- 46. 23. Кийосаки Р. Т., Лектер Ш. Л. Квадрат денежного потока. Мн.:ООО “Попурри”, 2001. – 342 с. 24. Князева. Е. Н. Одиссея научного разума: синергетическое видение научного процесса / Е. Н. Князева. – М.: ИФРАН, 1995. – 228 с. 25. Кон И. С. Психология юношеского возраста. М.: Просвещение, 1979. – 278 с. 26. Кремень В. Філософія освіти XXI століття // Освіта України. - 28 грудня 2002 р. - № 102-103. citation: Вірковський, А. П. (2016) Потенційна обдарованість підлітка. ЖДУ ім. Івана Франка, Житомир. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/27884/1/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE_2018.pdf